وزیر بهداشت آلمان از تولید قطعی واکسن کرونا در ماههای آینده خبر داد

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۲:۲۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۳۴۲۶
«ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که واکسن بیماری «کووید – ۱۹ » در ماه‌های آینده و به‌طور قطع در اوایل سال آینده تولید شود و در دسترس همگان قرار گیرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ وی به شبکه تلویزیونی «زد دی اف» آلمان گفت: خوش‌بین هستم که در ماه‌های آینده و مطمئنا در اوایل سال آینده، واکسن بیماری کووید 19 در بازار موجود باشد.

پیش‌بینی وی با گزارش انستیتو «رابرت کخ» آلمان در رابطه‌ است. این انستیتو دیروز گزارشی را در مورد تولید و توزیع واکسن در فصل پائیز منتشر کرد، اما سپس حرف خود را پس گرفت و اعلام کرد که اسناد ارائه شده در این مورد، به روز نبوده و در انتشار آن اشتباه روی داده است.

وزیر بهداشت آلمان به زمان دقیق تولید واکسن اشاره‌ای نکرد و گفت: به لطف همکاری محققان، دانشمندان و عموم مردم، زودتر از هر زمان در تاریخ بشریت، به واکسن بیماری کووید 19 دست خواهیم یافت.

این در حالی است که «آنجا کارلیزک» وزیر تحقیقات آلمان پیشتر گفته بود که بعید است واکسن کرونا تا قبل از اواسط سال آینده تولید شود.

براساس آمار انستیتو رابرت کخ، شمار مبتلایان کرونا در آلمان به ۲۱۹ هزار و ۹۶۴ نفر رسیده و ۹ هزار و ۲۱۱ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته‌اند.

منبع:ایرنا

نظر شما