کاهش مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا با یک داروی دم‌دستی

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۹:۰۳:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۸۲۹۳
دانشمندان انگلیسی با انجام آزمایش‌های بالینی و استفاده از هوش مصنوعی پی بردند که یک داروی دم‌دستی تا دو سوم احتمال مرگ بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛  به نقل از دیلی میل، دانشمندان انگلیسی برای مقابله با کرونا سلاحی جدید کشف کردند. این دانشمندان معتقدند که داروی آرتروز بیش از دو سوم مرگ و میر بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد.

محققان یک شرکت انگلیسی با تجویز داروی آرتروز احتمال مرگ بیماران کروانایی که در بیمارستان‌ها بستری هستند را تا ۷۰ درصد کاهش دادند. در تحقیقات مشاهده شد که باریسیتینیب در افراد سالمندی که دچار کرونای متوسط یا شدید شده بودند، بسیار موثر عمل کرد.

باریسیتینیب دارویی است که برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود و حدود سه سال است وارد بازار شده است. این دارو در چند ماه گذشته و اوایل همه گیری کرونا نیز به عنوان درمانی جدید برای کرونا مورد استفاده قرار گرفت، اما استفاده از آن در درمان بیمارن کرونایی به طور جدی پیگیری‌ نشد.

اکنون دانشمندان با انجام آزمایش‌های بالینی و استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی پیش بینی کردند که این دارو می‌تواند عفونت ریه‌ها را کاهش دهد.

جاستین استبینگ، پروفسور کالج امپریال انگلیس گفت: داروی آرتروز می‌تواند جان صد‌ها بیمار مبتلا به کرونا را نجات دهد.

او ادامه داد: تنها دو داروی دگزامتازون و باریسیتینیب برای درمان بیمارن کرونایی موثر هستند. در گزارش‌های پیشین اعلام شده بود داروی استروئیدی دگزامتازون نیز تا ۳۳ درصد احتمال مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد. 

منع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
یافاطمه زهرا معجزه کن کرونارانابودکن دلت بحال کودکان یتیم وسرگردان بسوزد فقط دعا دعا