چگونه بعضی از افراد مجددا به ویروس کرونا مبتلا می شوند

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۲۳:۰۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۵۷۶۶
چگونه بعضی از افراد مجددا به ویروس کرونا مبتلا می شوند
ویروس شناس روس اعلام نمود که ابتلای عفونت مجدد به ویروس کرونا امکان پذیر است، اما اثبات آن دشوار است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از اسپوتنیک، الکساندر لوکاشف، مدیر انستیتوی انگل شناسی پزشک، بیماری های گرمسیری و ناقل در دانشگاه سچنووا در مسکو در خصوص ابتلای مجدد به ویروس کرونا گفت: عفونت مجدد به ویروس کرونا امکان پذیر است، اما اثبات آن دشوار است.

این متخصص یادآوری کرد که یک فرد هر چند بار در طی یک سال می تواند به ویروس کرونا مبتلا شود، به این معنی که احتمال ابتلا به عامل بیماری ویروس کرونا ویروس "کوید 19" نیز دوباره وجود دارد.
در عین حال پس از ابتلا به این بیماری، در بدن فرد آنتی بادی ترشح می شود و اثبات مجدد به کووید 19 و همچنین توضیح این افزایش تعداد آنتی بادی، "بسیار دشوارتر" است.
الکساندر لوکاشف در این خصوص اذعان داشت: "به طور متوسط ، ابتلای مجدد به ویروس کرونا آسان تر هست و منجر به چنین عواقب قبلی نمی شود."
طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی تا به امروز بیش از 61 میلیون مورد ویروس کرونا در جهان شناسایی شده است. آندری کابیچکین، متخصص روسی پیش از این گفته بود: موثر ترین روش ها برای بازساری و بهبود ریه ها انواع خاصی از ماساژ هستند که می تواند درصد اکسیژن موجود در خون را افزایش دهند، علاوه بر این ماساژ همچنین می تواند بر کار اپیتلیوم پرزهای برونش نیز تأثیر بگذارد. کابیچکین تاکید کرد که هر ماساژ باید با توجه به در نظر گرفتن درجه آسیبی که بر اثر کرونا به ریه ها وارد شده است انتخاب شود و ماساژها با روشهای دیگر درمان باید همراه شوند.

نظر شما