تاسیسات هسته ای اسرائیل اولین هشدار موشکی را دریافت کرد

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۰۹:۲۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۸۱۲
دیشب و درپی فرود آمدن یک موشک درنزدیکی پایگاه اتمی "دیمونا"برخی رسانه های غربی و عربی آن را انتقام ایران از اسرائیل در ماجرای حمله اخیر رژیم به تاسیسات هسته ای نطنز در ایران معرفی کردند.

 به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ دیشب و درپی فرود آمدن یک موشک درنزدیکی پایگاه اتمی "دیمونا"برخی رسانه های غربی و عربی آن را انتقام ایران از اسرائیل در ماجرای حمله اخیر رژیم به تاسیسات هسته ای نطنز در ایران معرفی کردند.

تحلیل:

-صرف نظر از نگاه این رسانه ها واقعیت آن است که حمله دیشب به اسرائیل بدلیل موقعیت جغرافیایی حمله به قدری حائز اهمیت است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به شکلی خاص وظیفه یافت به شدت بر دو نکته اساسی تاکید و آن را به افکار عمومی القا کند اول اینکه حمله دیشب به اسرائیل و اصابت موشک به نزدیکی دیمونا عمدی نبوده است و دیگر آنکه در این حمله اساسا دیمونا و مراکز هسته ای اسرائیل مورد توجه نبوده است. این یعنی انکه برای اسرائیل حتی اندیشیدن به حمله به تاسیسات هسته ای آن مرگ آور است.

-علی رغم ادعای رژیم، محل اصابت موشک به قدری به دیمونا نزدیک بوده است که آژیرهای هشدار این مرکز را به صدا درآورده است. این یعنی آن که بعد از روشن شدن شکنندگی گنبد آهنین در مقابل موشک های مقاومت حالا نوبت تاسیسات هسته ای اسرائیل است که لحظه لحظه روزگارش را با خوف از موشک های سرگردان و غیر سرگردانی بگذراند که سرزده از راه خواهند رسید.

-اسرائیل اگر چه پیش از این خود را دلداری می داد که موشک های مقاومت فلسطین به منطقه نقب و تاسیسات هسته ای دیمونا نمی رسند! اما با اتفاق دیشب متوجه شد که مرزهایش از هر سه جهت فلسطین، لبنان و سوریه بشدت محل تهدید هستند و این یعنی آنکه موشک های مقاومت از هرجهت، در هر زمان و در هر مکان از قابلیت فرود آمدن بر رژیم برخوردارند.

-در سایه ماجرای دیشب البته این نکته هم برای اسرائیل کاملا روشن می شود که دوران زدن، پاسخگو نبودن و جواب نشنیدن اسرائیل در سوریه نیز دیگر تمام شده است، دیشب سوریه نشان داد که حساس ترین نقاط و استراتژیک ترین مراکز رژیم در تیررس لحظه ای قراردارد.

- برخی کارشناسان معتقدند ظاهراً هدف قرار دادن دیمونا از سوریه صرفا یک هشدار بوده است و پیام این موشک آن بوده که نشان دهد امکان انهدام دیمونا به راحتی وجود دارد

منبع:العالم

نظر شما