هر کاربر مجاز به خرید یک گوشی/ فروش موبایل‌های وارداتی با شرایط جدید آغاز شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۱۹:۳۵:۲۲
کد خبر: ۷۷۰۴۸۳
هر کاربر مجاز به خرید یک گوشی/ فروش موبایل‌های وارداتی با شرایط جدید آغاز شد
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: هر کاربر با کد ملی تنها مجاز به خرید یک گوشی است که اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار باید منطبق باشد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از آغاز اجرای شرایط جدید فروش موبایل خبر داد و اظهارداشت: شرکت‌های واردکننده موبایل باید از این پس گوشی‌های وارداتی را با مقررات جدید به فروش برسانند.

وی گفت: ضوابط جدید فروش شامل قیمت و روش فروش توسط سازمان حمایت و سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین شده و واردکننده موظف است نماینده‌ای برای فروش کالا با همان قیمت اعلامی، به سازمان اعلام کند تا بخش نظارت وزارت صنعت بر عرضه کالا نظارت داشته باشد.

 

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی درباره ضوابط جدید فروش، گفت: هر کاربر با کد ملی مشخص تنها مجاز به خرید یک عدد گوشی است. خریدار برای دریافت سفارش خود باید شخصا همراه با کارت ملی خود و سیم کارت مربوط به همان کد ملی برای تحویل گوشی خود به صورت حضوری به نماینده فروش شرکت مراجعه کند.
محبی افزود: خریدار باید دارای آدرس و کدپستی مشخص باشد و اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار نیز مطابقت داشته باشند. در زمان دریافت گوشی بسته بندی در مقابل خریدار باز می‌شود و ثبت در سامانه همتا انجام می‌گیرد.

وی گفت: این روش فروش گوشی از هفته جاری آغاز شده و توسط نمایندگان فروش در پاساژ‌های چارسو و علاءالدین در حال انجام است.

محبی افزود: کالایی که اخیرا از این روش وارد بازار شده متعلق به شرکت‌هایی است که پیش از این واردات موبایل نداشته‌اند و به تازگی به موضوع واردات موبایل وارد شده‌اند، در حال حاضر نیز تنها یک شرکت واردکننده موفق به واردات جدید و فروش کالای خود با این دستورالعمل شده است.

علاوه بر این، براساس مشاهدات خبرنگار فارس، بنابر ضوابط فروش یکی از شرکت‌ها، کسانی که طی سی روز اخیر از این شرکت یک گوشی را خریداری کرده باشند دیگر مجاز به خرید دوباره همان گوشی نخواهند بود.

منبع: فارس

 

نظر شما