ماجرای دلار‌هایی که جنایت هولناک را رقم زد

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۳:۳۸:۴۰
کد خبر: ۷۷۱۸۵۹
دو برادر میانسال که در پی سفر یک روزه به مشهد، مرد سوئیت دار را با انگیزه سرقت دلار و پول نقد به قتل رسانده بودند صبح پنج شنبه گذشته در حضور قاضی ویژه قتل عمد، اشک ریزان ماجرای چک پول‌های لای دفتر حساب و کتاب مرد سوئیت دار را در حالی تشریح کردند که حتی یک ریال بعد از این جنایت هولناک نصیبشان نشد!

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خراسان، دو متهم ۵۵ و ۳۸ ساله این پرونده جنایی، صبح پنج شنبه گذشته توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به محل ارتکاب جرم واقع در خیابان امام رضا (ع) ۳۱ هدایت شدند تا جزئیات صحنه قتل را در حضور قاضی کاظم میرزایی بازسازی کنند.

متهم ۵۵ ساله که خود را «حسن – ر» معرفی می‌کرد با دستور مقام قضایی، مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و در حالی که به شدت از ارتکاب این حادثه دلخراش، پشیمان بود، گفت: من در منطقه بومهن فروشگاه تلفن همراه دارم و اوضاع اقتصادی زندگی ام بد نیست ما فقط برای یک مسافرت یک روزه و با خودروی پراید به مشهد آمدیم و با همان خودرو هم بازگشتیم!

در این لحظه قاضی میرزایی از متهم پرسید: پس چرا کیف پول مقتول را در بولوار فرودگاه انداختید؟ که متهم پاسخ داد: خیابان‌های مشهد را نمی‌شناختیم از سوی دیگر هم بعد از ارتکاب قتل آن قدر درگیری روحی داشتیم که نمی‌فهمیدیم در کدام خیابان هستیم آن شب قصد رفتن به تهران را داشتیم، ولی مسیر را گم کردیم تا این که از فردی مسیر تهران را پرسیدیم و متوجه شدیم که مسیر را از پل الغدیر اشتباهی طی کرده ایم این بود که کیف پول را در نزدیکی فرودگاه بیرون انداختیم و این گونه تصور شده بود که ما از طریق هوایی به تهران گریخته ایم.

قاضی میرزایی سپس پرسید آیا داخل کیف را نگاه کردید؟ متهم پاسخ داد بله! ولی هیچ پول یا دلاری درون آن نبود!

بعد از دستگیری فهمیدیم که ۳۰۰ دلار درون آن وجود داشت، ولی ما به دلیل استرس و نگرانی زیاد ناشی از ارتکاب قتل، متوجه آن دلار‌ها نشدیم!

متهم ۵۵ ساله سپس در ادامه ماجرای ارتکاب قتل افزود: وقتی وارد مشهد شدیم با شماره تلفن مرد سوئیت دار تماس گرفتیم آن شماره را برادرزاده ام در اختیار ما گذاشته بود چرا که او هر بار به مشهد می‌آمد در همان واحد‌های آپارتمانی غیرمجاز ساکن می‌شد و اعتقاد داشت که از مراکز اقامتی دیگر ارزان قیمت‌تر است!

ولی آن روز «علی» مرد ۶۴ ساله به ما گفت: الان سوئیت خالی نداریم، ولی تا چند ساعت دیگر در صورت خالی شدن یکی از سوئیت‌ها به شما خبر می‌دهم!

قصد ما هم این بود که فقط برای چند ساعت استراحت کنیم و بعد به سمت تهران برویم!

حدود ساعت ۳ بعدازظهر مرد سوئیت دار با ما تماس گرفت که یکی از اتاق‌ها را برای ما نگه داشته است به همین دلیل ما هم آن جا رفتیم تا اوایل صبح به طرف تهران برویم که نیمه‌های شب وقتی آن مرد سوئیت دار برای تسویه حساب نزد ما آمد ناگهان برادر کوچکم تصمیم به سرقت پول‌های او گرفت و من که در برابر عمل انجام شده قرار داشتم فقط پا‌های آن مرد را گرفتم و بعد از آن به خواست برادرم بیرون رفتم تا نگهبانی بدهم و ...

در ادامه بازسازی صحنه این جنایت هولناک که سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس دایره قتل پلیس آگاهی خراسان رضوی) و سرهنگ بهرامزاده (افسر پرونده) نیز حضور داشتند، «کمال» متهم دیگر این پرونده با تفهیم مواد قانونی از سوی قاضی میرزایی که مواظب اظهاراتش باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند، در برابر دوربین قوه قضاییه ایستاد و در حالی که بغضش ترکیده بود گفت: از نظر مالی در شرایط بدی قرار داشتم و همه سرمایه ام را در یک ورشکستگی اقتصادی از دست داده بودم!

از سوی دیگر نیز همسرم طلاق گرفته بود و من در حالی که شرایط روحی مناسبی نداشتم با دختر ۱۱ ساله ام به تنهایی در منطقه نازی آباد تهران زندگی می‌کردم!

آن روز وقتی با خودروی پراید من به مشهد آمدیم اصلا در فکر ارتکاب قتل نبودم همه این حوادث تاسف بار از زمانی کلید خورد که ساعت حدود ۱۲ شب، مرد سوئیت دار با دفتر و دستک خود به اتاق ما آمد تا هزینه ۱۵۰ هزار تومانی یک شب اقامت را از ما بگیرد.

او وقتی لای دفتر بزرگش را گشود ناگهان برق از سرم پرید. دیدن آن همه چک پول‌های ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی لای دفتر حساب و کتاب مرد سوئیت دار چشمانم را کور کرده بود!

یک لحظه وسوسه‌های شیطانی سراغم آمد، نمی‌توانستم از خیر آن همه پول بگذرم! این بود که فقط در چند ثانیه تصمیم گرفتم پول‌ها را سرقت کنم و از سوی دیگر هم احتمال می‌دادم مقدار زیادی دلار هم باشد! چون مسافران از مناطق دیگر هم در واحد‌های آپارتمان ساکن بودند.

من مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را به مرد ۶۴ ساله دادم و او از اتاق خارج شد، اما چند دقیقه بعد وقتی برای تحویل گرفتن لوازم امانتی دوباره به داخل اتاق پا گذاشت دیگر امانش ندادم در یک لحظه او را از روی زمین بلند کردم و روی تخت انداختم!

برادرم که حالت مرا دید خیلی تلاش کرد تا از این سرقت صرف نظر کنم، ولی من تصمیم خودم را گرفته بود و از او خواستم فقط ملافه را به من بدهد!

او پاهایش را محکم نگه داشت و من با تکه‌های ملافه دست و پا‌های مرد سوئیت دار را بستم و برای آن که سر و صدا نکند تکه‌ای از پارچه‌ها را نیز به دهانش فرو بردم.   و سپس با برداشتن کیف دستی آن مرد، از برادرم خواستم تا بیرون نگهبانی بدهد!

بلافاصله سراغ اتاقک شیشه‌ای زیر پله‌ها رفتم و برای پیدا کردن دفتر حساب و کتاب «علی» (مقتول) همه جا را به هم ریختم، اما آن را پیدا نکردم.

در این هنگام چشمم به چمدان رمزدار مسافرتی افتاد آن را برداشتم و از مسافرخانه غیرمجاز بیرون آمدیم. به هر سختی بود رمز چمدان را شکستم، ولی داخل آن فقط چند قطعه کاغذ‌های به درد نخور و سررسید بود.

متهم ردیف اول این پرونده جنایی در ادامه افزود: بعد از آن که کارآگاهان پلیس آگاهی به طور غافلگیرانه‌ای ما را دستگیر کردند، تازه فهمیدم که مرد سوئیت دار، دفتر مذکور را در همان اتاقک شیشه‌ای و لا به لای ملافه‌های تمیز گذاشته بود که من به دلیل استرس شدید، آن را ندیدم!

در حالی که به گفته کارآگاهان حدود شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان چک پول لای آن دفتر بود! در پی اعترافات صریح متهمان و بازسازی جزئیات صحنه این جنایت هولناک، قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دستور انتقال متهمان به زندان را صادر کرد تا این پرونده نیز همانند دیگر پرونده‌های جنایی، مراحل قانونی خود را در حالی طی کند که فقط وسوسه‌های شیطانی با دیدن چک پول‌های زیاد، حادثه مرگباری را رقم زد.

سابقه خبر پانزدهم شهریور گذشته، با حضور قاضی ویژه قتل عمد مشهد در آپارتمان پنج طبقه‌ای که واحد‌های آن به صورت غیرمجاز به مسافران اجاره داده می‌شد، تحقیقات قضایی درباره چگونگی قتل مرد سوئیت دار ۶۴ ساله در حالی آغاز شد که دست و پا‌های این مرد با ملافه تختخواب داخل یکی از سوئیت‌ها بسته شده بود و مقداری از پارچه‌ها نیز در دهان مقتول قرار داشت.

با توجه به اهمیت موضوع گروه زبده‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی به فرماندهی مستقیم سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل و با انجام یک سری فعالیت‌های تخصصی و اطلاعاتی موفق به ردزنی متهمان در تهران شدند.  

آنان با کسب مجوز‌های قضایی و راهنمایی‌های قاضی کاظم میرزایی و در دو عملیات جداگانه، متهمان ۵۵ و ۳۸ ساله این پرونده را که دو برادر بودند در تهران دستگیر کردند و به مشهد انتقال دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز