با نوشابه فشار خون بگیرید!

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۰۹:۵۴:۵۱
کد خبر: ۷۷۶۳۹۴
با نوشابه فشار خون بگیرید!
از مضرات نوشابه زیاد شنیده ایم. این بار از فشار خون برایتان می گوییم.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ اگر از عشاق نوشابه هستید و از قضای روزگار فشار خون هم دارید، باید بگوییم که به طور کامل نوشابه برای شما ممنوع است!

اصل مطلب این است که حتی اگر نوشابه را با این مواد غذایی نیز ترکیب نکنید باز هم برای سلامتی مضر است. بدانید که بعد از مصرف این نوشیدنی ها دقیقه به دقیقه در بدنتان اتفاقاتی می افتد که در ادامه اشاره می کنیم:

10 دقیقه بعد از مصرف نوشابه

هر یک لیوان نوشابه حاوی حدود 10 قاشق شکر است. به همین دلیل هم ضربه سختی به سلامتی می زند. این میزان قند به بدن انرژی مثبت نمی دهد. ده دقیقه بعد از مصرف، اختلالاتی در قند خون حاصل می شود.

20 دقیقه بعد از مصرف نوشابه

بعد از 20 دقیقه میزان انسولین در خون شروع به کاهش کرده و کبد مجبور می شود که تلاش خود را برای تبدیل قند در بدن دو چندان کند. در اکثر موارد، این قند به چربی تبدیل می شود و این مسئله نیز به نفع بدن نیست.

40 دقیقه بعد از مصرف نوشابه

بعد از 40 دقیقه کافئین شروع به تأثیر می کند. مردمک چشم ها گشاد شده و فشارخون افزایش پیدا می کند. فرد احساس خستگی کرده و کبد شروع به آزاد کردن قند در خون می کند.

45 دقیقه بعد از مصرف نوشابه

بدن شروع به تولید دوپامین بیشتر می کند. این هورمون وظیفه تحریک بخشی از مغز را برعهده دارد که به لذت و احساس پاداش مربوط می شود.

1ساعت بعد از مصرف نوشابه

یک ساعت پس از مصرف نوشابه، دفع کلسیم از طریق ادرار کلید می خورد. این روند در طولانی مدت باعث پوکی استخوان، پوسیدگی دندان یا شکنندگی استخوان ها می شود. اسیدفسفریک موجود در نوشابه نیز روی منیزیم و زینک(روی) موجود در بدن فیکس می شود. خاصیت دیورتیک این نوشیدنی ها نیز اشتباه است. چون باعث نمی شود که باقیمانده توکسین های بدن دفع شوند بلکه زمینه را برای دفع مواد مغذی مورد نیاز بدن فراهم می کند. به همین دلیل بعد از مصرف نوشابه احساس ضعف و تحریک پذیری عصبی می کنید.

 

نظر شما