آرزویی که "محمد بن زاید" به گور خواهد برد

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۶:۴۵:۲۳
کد خبر: ۷۸۳۹۳۱
آرزویی که محمد بن زاید به گور خواهد برد
در حالی که یکشنبه آینده نشست موسوم به شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار خواهد شد تشدید مواضع ضد ایرانی این روزهای بن زاید نشان می دهد موضوع تعلق جزایر سه گانه ایرانی به امارات مجددا در این جلسه مطرح خواهد شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ​در اینکه چرا بن زاید بیش از هر زمان دیگری این روزها علیه ایران فعال شده است را بایستی در ارزیابی  های اشتباه او از تاثیرگذاری تحریم های آمریکایی علیه ایران جستجو کرد. در عین حال توجه به دستورهای روشن مقامات آمریکایی به او و همتای سعودی اش در خصوص دشمنی با ایران را نیز نباید دور از نظر داشت در شرایط کنونی واقعیت آن است که هر دو محمد یعنی بن سلمان و بن زاید هم سودای سلطنت دارند و هم تحقق این رویا را در گرو حمایت آمریکا می بینند.

"بیل ربیکا کاربن" مسئول دفتر اقتصادی کنسولگری امریکا در دبی به صراحت به بن زاید دستور داده به تحریم های آمریکایی علیه ایران جدا پایبند باشد، هرگونه واردات و معامله بانکی با ایران و از جمله از واردات سوخت هواپیما از ایران را متوقف کند. اگر چه سنگ اندازی در مقابل تعاملات بانکی ایران از سوی امارات نزدیک به یکسال است رقم خورده و سایر تعاملات اقتصادی ایران هم با امارات اساسا از جدیتی خاص و اثرگذار برخوردار نبوده است اما اعلام صریح این دستور آمریکایی و اجابت دقیق آن از سوی بن زاید و البته تعمیق "تلاش های ایران ستیزانه" بن زاید طی روزها و هفته های اخیر از جمله تلاش برای تعطیل کردن بیمارستان و ورزشگاه ایرانی در امارات نشان می دهد مواضع این شاهزاده اماراتی طی روزهای آینده تشدید خواهد شد.

رفتارشناسی بن زاید نشان می دهد او طی این سال ها و به زعم خود مشغول احیای گونه ای از استعمارگری دریایی به سبک پرتغالی ها است و البته هیچ گاه در تعقیب این آرزو جزایر سه گانه ایرانی را از نظر دور نداشته است. بر این اساس به نظر می رسد در اجلاس یکشنبه شورای خلیج فارس این ادعای تکراری را در دستور کار مجدد این شورا بگذارد بلکه برخلاف ادوار گذشته و تلاش های ناکامش این بار به واسطه آنچه ضعف ایران در شرایط جدید می داند بهره ای از آن نصیب خود کند. البته در تشدید وقاحت بن زاید در این خصوص نقش آمریکا و امیدهایی که از ناحیه مقامات آمریکایی به او داده شده است نیز بی تاثیر نیست. بدیهی است کوتاهی سابقه و عمر چهار دهه ای کشور بن زاید امکان هرگونه واقع نگری را از او سلب کرده است.

منبع:العالم

 

نظر شما