تونس جزییات تازه ای از ترور فرمانده حماس فاش کرد

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۶:۵۰:۲۱
کد خبر: ۷۸۶۷۹۶
تونس جزییات تازه ای از ترور فرمانده حماس فاش کرد
وزارت کشور تونس هویت تیم ترور مهندس «محمد الزواری» شهروند تونسی و از فرماندهان شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را فاش کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از رسانه های خبری، الزواری در پی ساخت هواپیماهای بدون سرنشین برای گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس بود و در تاریخ 15 دسامبر 2016 (25 آذر 95) نزدیک خانه اش در شهر صفاقس در جنوب تونس ترور شد.
وزارت کشور تونس با اعلام اینکه اسامی واقعی عاملان ترور الزواری را به دست آورده است، گفت: مبالغ هنگفتی برای این ترور که در خارج از کشور برنامه ریزی شده بود، هزینه شده است.
سخنگوی وزارت کشور تونس در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود که یکی از این افراد، تبعه اتریش به نام کریستوفر است که خودش را به عنوان مخترع سیستم های کنترل زیردریایی از راه دور معرفی کرده است و دو تن دیگر نیز تبعه بوسنی به نام های «الویر سالاک» و «آلن کانزیچ» هستند.
وی گفت: ما از واقعیت هایی خبر داریم که این مساله را ثابت می کند و چندین سند و مدرک دیجیتال هم درباره این پرونده وجود دارد.
مقام تونسی در عین حال، به وجود دو فرضیه مبنی بر تعقیب الزواری از سوی برخی افراد دیگر هم اشاره و اعلام کرد که به احتمال زیاد، تلفن همراه شهید هک شده بود؛ چرا که آلن همیشه قبل از شهید الزواری حرکت می کرد و الزواری تلفن همراهی با خود از ترکیه آورده بود که امکان هک و کنترل آن وجود داشت.
وی خاطر نشان کرد: ما دادخواست هایی را به مراجع رسمی بوسنی، سوئد، بلژیک، ترکیه، کوبا، مصر، لبنان و کرواسی برای تحویل دادن متهمان ترور شهید الزواری به تونس، ارائه کرده ایم.
حماس در تاریخ 16 نوامبر سال 2017 (25 آبان سال 96) در کنفرانس مطبوعاتی در لبنان، رسما سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی 'موساد' را به دست داشتن در ترور الزواری از فرماندهان شاخه نظامی خود متهم کرد. 
محمد نزال از رهبران حماس در این کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که عاملان این ترور از طریق فرودگاه اصلی تونس در شهر قرطاج و با استفاده از گذرنامه های بوسنیایی وارد تونس شده و با اجاره چندین واحد آپارتمان در پایتخت این کشور با خودروهای دارای پلاک های ستاره دار عادی به سمت منزل شهید الزواری در شهر صفاقس حرکت کرده بودند.
 

 

 

نظر شما