معضلی به نام «برکسیت» برای انگلیسی‌ها

درخواست کمک ترزا می‌ از اتحادیه اروپا

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۹:۰۰:۳۲
کد خبر: ۸۰۹۹۰۲
درخواست کمک ترزا می‌ از اتحادیه اروپا
رویترز گزارش داد نخست‌وزیر انگلیس از اعضای اتحادیه اروپا درخواست خواهد کرد تا او را در اجرای برکسیت یاری کنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، پیش از ورود به بروکسل برای مذاکره با سران اتحادیه اروپا، اذعان کرد کار او که وادار ساختن به تغییر توافقی است که تقریبا سه ماه پیش به دست آمده، آسان نخواهد بود. یک مقام دولتی انگلیس نیز اعلام کرد انتظار نمی‌رود در نشست روز پنج‌شنبه بروکسل موفقیتی به دست بیاید.

با این حال، ترزا می‌ به ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا و آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا خواهد گفت که می‌خواهد با آن‌ها با «فوریت» کار کند تا تغییراتی که فکر می‌کند نه تنها حزب محافظه‌کارش بلکه همه اعضای پارلمان آن را خواهند پذیرفت، ایجاد کند.

چند هفته پس از آنکه توافق ترزا می‌با اتحادیه اروپا در پارلمان انگلیس شکست سختی خورد او به شدت نیاز دارد پیش از ۲۹ مارس که این کشور باید رسما از اتحادیه اروپا خارج شود اعضای این اتحادیه را برای ایجاد تغییراتی در توافق خروج، قانع کند. اگر این اتفاق نیفتد، در ماه مارس انگلیس با آینده‌ای نامطمئن روبه‌رو خواهد بود که سناریو‌های مختلفی می‌توان برای آن حدس زد. ممکن است خروج بدون توافق به اعتقاد برخی  تجار سبب تزلزل اقتصاد شود و یا آنکه یک همه‌پرسی دیگر، یک انتخابات زودهنگام و یا اصلا خارج نشدن از اتحادیه اروپا را به دنبال داشته باشد.

بنابر گفته دفتر ترزا می، تایید اینکه توافق «حاصل یک کار سخت بود که با مذاکره همراه با حسن نیت انجام شد» شاید به سران اتحادیه اروپا این پیام را برساند که پارلمان «یک پیام صریح فرستاده است و آن اینکه تغییرات لازم است. دولت اکنون می‌خواهد با فوریت با اتحادیه اروپا کار کند تا چنین تغییراتی را ایجاد کند ... ما باید عزم خود را نشان دهیم و هرکاری که برای این توافق لازم است، انجام دهیم».

با وجود آنکه هر دو طرف می‌گویند نمی‌خواهند خروج انگلیس بدون توافق باشد، اما رسیدن به توافق در نشست امروز (پنجشنبه) در بروکسل نامحتمل است. به گونه‌ای که نخست‌وزیر انگلیس نشست امروز را «بخشی از فرایندی توصیف کرده است که منجر به بازگشت به عقب دولت می‌شود».

ناامیدی در انگلیس زمانی اوج گرفت که دونالد توسک دیروز (چهارشنبه) با انتقاد شدید از مقامات انگلیسی و اروپایی که در حال پیگیری «برکسیت بدون توافق» هستند اظهار داشت «همیشه به آن جایگاه ویژه در جهنم برای کسانی می‌اندیشم که بحث برکسیت را مطرح و پشتیبانی کردند، بدون آنکه حتی طرحی برای نحوه انجام امن آن داشته باشند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز