ادعای خنده دار کاخ سفید در مورد ترامپ

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۶:۴۸:۴۰
کد خبر: ۸۳۴۲۰۷
ادعای خنده دار کاخ سفید در مورد ترامپ
کاخ سفید روز یکشنبه تأکید کرد رئیس جمهور آمریکا کسی را به اعمال خشونت علیه یک نماینده مسلمان کنگره تحریک نکرده است.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ کاخ سفید روز یکشنبه تأکید کرد رئیس جمهور آمریکا کسی را به اعمال خشونت علیه یک نماینده مسلمان کنگره تحریک نکرده است.

دونالد ترامپ ویدئویی توئیت کرده است که در آن اظهارت ایلهان عمر (Ilhan Omar) را به رویداد‌های ۱۱ سپتامبر مرتبط می‌کند. برخی نمایندگان دموکرات این اقدام ترامپ را یک رسوایی نامیده اند.

ایلهان عمر، نماینده ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا، در ماه مارس (اسفند ۹۷-فروردین ۹۸) در برابر شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفته بود که این شورا بعد از حملات ۱۱ سپتامبر تأسیس شده است، زیرا آن‌ها معتقد بودند برخی افراد کاری کرده اند و حال هر یک از ما شاهد از دست رفتن آزادی‌های مدنی خود هستیم.

این اظهارات باعث جنجال شدند و رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در صفحه توئیتر خود ویدئویی ۴۳ ثانیه‌ای منتشر کرد که در آن صحبت‌های این نماینده دموکرات، هم زمان با تصاویر برج‌های دوقلوی نیویورک در حال سوختن پخش می‌شوند. این ویدئو که تا ظهر روز یکشنبه نزدیک به ۹ میلیون بیننده داشته است، با واکنش منفی دموکرات‌ها روبرو شده است.

الیزابت وارن (Elizabeth Warren) , سناتور نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک پیام توئیتری گفت: رئیس‌جمهور با این کار خود افراد را به خشونت علیه یک عضو کنگره تحریک می‌کند. این اقدام مشمئز کننده است. یک رسوایی است.

همچنین الکساندریا اوکاسیو کورتز (Alexandria Ocasio-Corte) , عضو دیگر کنگره گفته است که جان خانم ایلهان عمر در خطر است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در این باره به شبکه فاکس نیوز گفت: دونالد ترامپ خشونت علیه هیچ فردی را ترغیب نمی‌کند.

او همچنین به شبکه‌ای بی سی گفت: رئیس‌جمهور قطعاً بدی کسی را نمی‌خواهد و خواهان خشونت علیه کسی نیست، ولی او باید عضو کنگره را به رعایت موازین فرا بخواند چرا که این فرد نه یک بار بلکه چندین بار اظهارات یهودستیزانه داشته است.

اشاره سارا سندرز به اظهارات دیگر خانم ایلهان عمر درباره اسرائیل بود. برخی نمایندگان کنگره این اظهارات را یهودستیزانه توصیف کرده بودند.

ایلهان عمر در واکنش به توئیت اخیر دونالد ترامپ که حاوی ویدئوی جنجالی است، گفت: ممنون که در مبارزه برای داشتن آمریکایی که سزاوارش هستیم، کنار من هستید و در برابر دولتی که تلاش می‌کند مسلمانان را از کشورمان بیرون کند، ایستاده اید.

نظر شما