رابطه عجیب طول عمر و عضلات قوی

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۹:۵۹:۴۵
کد خبر: ۸۳۴۲۹۸
رابطه عجیب طول عمر و عضلات قوی
محققان علوم پزشکی اعلام کردند: هر قدر قدرت عضلانی فرد بیشتر باشد طول عمرش نیز بیشتر خواهد بود.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛محققان علوم پزشکی در ریودوژانیروی برزیل اعلام کردند هر قدر قدرت عضلانی فرد بیشتر باشد طول عمرش نیز بیشتر خواهد بود.
دکتر کلادیو ژیل آرایو و همکارانش در کلینیک طب ورزشی ریو در برزیل در مطالعه ای که نتایج آن در نشست اخیر متخصصان قلب و عروق اروپا در لیسبون پرتغال ارائه شد، اعلام کردند با تقویت عضلات خود می توانید عمر طولانی تری داشته باشید.
قدرت به توانایی تولید نیرو و سرعت و هماهنگی حرکت ها بستگی دارد و در واقع میزان کار انجام شده در واحد زمان نشان دهنده قدرت است.
دکتر آرایو می گوید با یافتن بهترین ترکیب سرعت و وزن می توان قدرت عضلات را تقویت کرد و در واقع می توان گفت هر قدر توانایی برداشتن بار سنگین، بیشتر باشد طول عمر فرد نیز بیشتر خواهد شد.
قدرت عضلات انسان پس از سن چهل سالگی به تدریج افول می کند ولی خبر خوب آنکه می توان با تمرین های ورزشی مناسب، قدرت عضلات را تقویت کرد.
محققان برزیلی با بررسی بر روی 3 هزار و 878 فرد غیر ورزشکار که بین 41 تا 85 سال داشتند قدرت عضلانی آنها را بین سال های 2001 تا 2016 مورد بررسی قرار دادند.
محققان مشاهده کردند کسانی که قدرت عضلانی بیشتری دارند عمری طولانی تر خواهند داشت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از گزارش پایگاه خبری یورک الرت، محققان توصیه می کنند ورزش های بیشتری برای تقویت عضلات بالا تنه و پایین تنه انجام دهید و از بلند کردن وزنه ها برای این کار بهره ببرید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز