ادویه ای برای سفید کردن دندان ها!

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۸:۲۱:۴۸
کد خبر: ۸۴۶۲۹۳
ادویه ای برای سفید کردن دندان ها!
هر چند زردچوبه به خاطر برجا گذاشتن لکه‌ای زرد روی انواع سطوح معروف است، اما ماده‌ای مؤثر برای سفید کردن دندان های زرد است!

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ زردچوبه برای دندان‌های حساس و حتی درد دندان نیز مناسب است چرا که دارای ترکیبات ضدتورم، ضد درد و آنتی بیوتیکی است.

در ادامه این مطلب به شما می‌گوییم چطور می‌توانید به کمک زردچوبه، جوش شیرین و روغن نارگیل ترکیبی برای سفید کردن دندان‌ها تهیه کنید. جوش شیرین حاوی سدیم بی‌کربنات است که برای از بین بردن لکه‌های روی دندان مؤثر است. همچنین این ماده باعث می‌شود اسید‌های تولید شده بواسطه باکتری‌ها خنثی شوند و این امر به برداشته شدن پلاک اضافی روی دندان‌ها که موجب از بین رفتن دندان و بیماری‌های لثه می‌شود کمک می‌کند.

روغن نارگیل نیز برای سلامت دهان و دندان بسیار مهم است و در از بین بردن باکتری‌ها، بیماری‌های لثه، بوی بد دهان و حساسیت دندان‌ها مؤثر است. این روغن دندان‌ها را سفیدتر و براق‌تر می‌کند. برای تهیه خمیر سفید کننده، چهار قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را با دو قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کنید. سپس دو و نیم تا 3 قاشق غذا خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. آنها را خوب مخلوط کنید تا شکلی منسجم به خود بگیرد. دو قاشق چایخوری از این ترکیب را روی مسواک خود بگذارید و دندان‌ها را به آرامی برای یک تا دو دقیقه مسواک بزنید. سپس یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را برای یک دقیقه در دهان بچرخانید و بعد از آن دهان و دندان‌ها را آب بشویید. این کار را چند بار در هفته برای دو هفته اول انجام دهید، اما از هفته‌های بعدی تنها یک تا دو بار در هفته انجام دهید. این ترکیب باعث می‌شود مسواکتان رنگ زردی به خود بگیرد، پس بهتر است مسواکی جداگانه برای این کار داشته باشید. در صورتی که پوست اطراف دهان به خاطر تماس با زردچوبه زرد شد، یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید و برای 5 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس صورت را بشویید. اضافی این ترکیب را باید در یخچال نگهداری کنید.
 

منبع: سلامت نیوز

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز