چرا نیروگاه هدف قرار داده شده «الشقیق» برای ریاض اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؟

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۵:۲۰:۳۷
کد خبر: ۸۶۰۴۲۹
چرا نیروگاه هدف قرار داده شده «الشقیق» برای ریاض اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؟
نیروگاهی که شب گذشته هدف حمله موشکی ارتش یمن قرار گرفت، از بزرگترین نیروگاه‌های تولید برق در عربستان سعودی به شمار می‌رود که به بالاترین میزان بهره‌وری در این کشور دست پیدا کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چهارشنبه شب (دیشب) با یک فروند موشک کروز، نیروگاه برق «الشقیق» در استان «جازان» عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش وبگاه «الخبر الیمنی»، الشقیق از بزرگترین نیروگاه‌های برق در عربستان به شمار می‌رود و هزینه ساخت آن بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال سعودی بوده است.

شرکت «صنایع سنگین هیوندا» (وابسته به کره جنوبی) ساخت این نیروگاه را از سال ۲۰۱۳ آغاز و تا سال ۲۰۱۸ به پایان رسانده است.

نیروگاه الشقیق با تولید ۲۶۴۰ مگاوات برق، ۷۰ درصد از نیازهای مصرفی استان‌های جنوبی عربستان یعنی «جازان، نجران و عسیر» را تأمین می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه سعودی «الوطن»، این نیروگاه به بالاترین میزان بهره‌وری در میان ایستگاه‌های برق عربستان دست پیدا کرده است.

پیش‌تر شبکه «العربیه» به نقل از «علی بن صالح البراک» رئیس اجرایی شرکت برق سعودی اعلام کرده بود، نیروگاه الشقیق علاوه بر تغذیه استان‌های جنوبی عربستان، بخشی از شبکه اصلی برق این کشور نیز خواهد بود.

ارتش یمن در ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) نیز فرودگاه سعودی «أبهـــا» را با یک فروند موشک کروز، هدف قرار دهد.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله در سال ۲۰۱۵ و آغاز جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن اعلام کرد «اگر حمله به یمن متوقف نشود ناچار می‌شویم گزینه‌های استراتژیک خود را اجرایی کنیم». اکنون که جنگ یمن وارد پنجمین سال خود شده، ارتش یمن پاسخ حملات ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا را با حملات متقابل به فرودگاه‌های سعودی می‌دهد.

یگان پهپادی و موشکی یمن در پاسخ به حملات مداوم ائتلاف متجاوز، حدود 10 عملیات پهپادی و موشکی علیه فرودگاه‌های سعودی و تأسیسات نفتی این کشور تنها در یک ماه اخیر انجام داده است.

 

نظر شما