تحرک بیشتر باعث طولانی تر شدن عمر می شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۹:۱۸:۱۵
کد خبر: ۸۶۱۳۲۹
تحرک بیشتر باعث طولانی تر شدن عمر می شود
حفظ تناسب اندام صرفا به معنای انجام دادن فعالیت های زجر آور نیست بلکه می توان با تحرک بیشتر در زندگی عادی، به طول عمر بیشتر و تناسب اندام بهتر دست یافت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ محققان علوم پزشکی در سوئد اعلام کردند حفظ تناسب اندام صرفا به معنای انجام دادن فعالیت های زجر آور نیست بلکه می توان با تحرک بیشتر در زندگی عادی، به طول عمر بیشتر و تناسب اندام بهتر دست یافت.

دکتر الین اکبلوک باک و همکارانش در موسسه علوم سلامت و ورزشی استکهلم در سوئد در مطالعه ای که نتایج آن را در نشست انجمن قلب و عروق اروپا در لیسبون پرتغال ارائه شد، اعلام کردند: با فعالیت هایی همچون بالا رفتن از پله ها به جای آسانسور، خروج از ایستگاه ماقبل مقصد در مترو و پیاده روی مابقی مسیر و دوچرخه سواری تا محل کار می توان به فعالیت کافی برای حفظ سلامت و طول عمر دست یافت.

محققان سوئدی با مطالعه بر روی 316 هزار و 137 فرد بزرگسال که بین 18 تا 74 سال سن داشتند آنها را بین سال های 1995 تا 2015 به مدت بیست سال تحت مطالعه قرار دادند.

دانشمندان دریافتند با انجام دادن فعالیت های یاد شده که به نظر کاملا عادی و ساده می آیند می توان میزان حجم حداکثری اکسیژن تنفسی VO2 max را افزایش داد و به تناسب اندام رسید.

محققان بر این باورند که می توان با ترغیب مردم به انجام کارهای سبک و عادی، از میزان کم تحرکی آنها کاست و به تحرک وادارشان کرد.

 

نظر شما