نمایندگان انگلیسیِ پارلمان اروپا، به «سرود اروپا» پشت کردند

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۷:۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۶۵۳۷۱
نمایندگان انگلیسیِ پارلمان اروپا، به «سرود اروپا» پشت کردند
اعضای حزب «برگزیت» انگلیس که مواضع تندی علیه اتحادیه اروپا دارد، در اولین جلسه پارلمان جدید اروپا در استراسبورگ، در هنگام نواخته شدن «سرود اروپا» به آن پشت کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، در اولین روز کاری پارلمان اروپا که بعد از انتخابات خردادماه در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، امروز سه شنبه رسما در استراسبورگ فرانسه مقر پارلمان اروپا کار خود را آغاز کرد، تعدادی از نمایندگان انگلیسی عضو حزب برگزیت در این پارلمان کار خود را با پشت کردن به سرود رسمی اتحادیه اروپا آغاز کردند.

بنا بر گزارش رسانه‌هایی چون «اسپوتنیک» و شبکه انگلیسی‌زبان «بی‌بی‌سی»، اعضای حزب برگزیت انگلیس که رهبری آن بر عهده «نایجل فاراژ» است، در اولین جلسه پارلمان اروپا برای نشان دادن ناخرسندی خودشان از مواضع اتحادیه اروپا و تاکید بر لزوم خروج انگلیس از این اتحادیه، به هنگام نواخته شدن سرود اروپا به این سرود پشت کردند.

فاراژ بعد از این اقدام در جمع خبرنگاران در استراسبورگ به تکرار مواضع تند خود درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پرداخت و به «بوریس جانسون» و «جرمی هانت» که دو نامزد نهایی برای منصب نخست‌وزیری انگلیس هستند، هشداری تند داد.

رهبر حزب برگزیت ضمن تاکید بر اینکه به سخنان جانسون و هانت درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اصلا باور ندارد، گفت: «به آنها هشدار می‌دهم که اگر تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان ۱۳۹۸) برگزیت را محقق نکنند، کارشان زار می‌شود».

تاکید فاراژ بر عملی شدن خروج نهایی انگلیس از اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که اختلاف‌ها در این کشور بر سر خروج از اتحادیه اروپا و توافق انجام شده بین لندن و بروکسل از یک سو و همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره برگزاری همه‌پرسی دوم درباره برگزین همچنان به قوت خود باقی است.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن در تصویب توافق برگزیت بین انگلیس و بروکسل در پارلمان این کشور باعث ایجاد مشکلاتی در مسیر خروج شده است.

ترزا می در دوران نخست‌وزیری، به‌دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به‌اصطلاح «ترتیبات پشتیبان» در خصوص مرزهای ایرلند شمالی بود. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که پس از اجرایی شدن برگزیت از ایجاد «مرز سخت» بین ایرلند شمالی که استانی از بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند.

می، سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به پارلمان انگلیس ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار طرح او را رد کردند. او سوم خرداد با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ ۱۷ خرداد رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

احزاب عوام‌گرا در انگلیس و افرادی چون فاراژ از حامیان سرسخت همه‌پرسی برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند و بارها از مواضع می و دولت محافظه‌کار او برای عملی نکردن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرده‌اند.

پشت کردن اعضای انگلیسی عضو حزب فاراژ به سرود اروپا در حالی انجام شده که بعد از رای‌گیری خرداد ماه گذشته برای انتخاب نمایندگان پارلمان اروپا احزاب عوام‌گرا و راست‌گرا در این پارلمان قدرت گرفته‌اند.

پیشتر «راشا تودی» درباره تضعیف احزاب بزرگ اروپایی در این انتخابات و تقویت احزاب عوام‌گرا و سبز‌ها گزارش داده بود که انتخابات پارلمان اروپا نشان داد که رأی‌دهندگان اروپایی، «از دموکراسی‌ دروغین دلزده و خسته شده‌اند»

منبع:فارس

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز