برادر شاه عربستان: ورود ریاض به مواجهه با ایران فاجعه بار است

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۲:۲۷:۰۷
کد خبر: ۸۸۱۰۳۹
برادر شاه عربستان: ورود ریاض به مواجهه با ایران فاجعه بار است
اطلاعاتی «تاکتیکال ریپورت » نوشت که "احمد بن عبدالعزیز " برادر شاه عربستان مخالف ورود ریاض به هرگونه مواجهه نظامی با ایران بوده و نتایج آن را برای ریاض فاجعه بار ارزیابی کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پایگاه تاکتیکال ریپورت که در حوزه ارائه داده های اطلاعاتی در زمینه انرژی و دفاع در خاورمیانه فعالیت دارد، به نقل از برخی منابع در کاخ پادشاه سعودی نقل کرد که احمد بن عبدالعزیز از چهره های مخالف سیاست های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان گفته است که اگر ولیعهد قصد پیوستن به ائتلاف آمریکایی -انگلیسی برای مواجهه نظامی با ایران را داشته باشد، وی با این مساله مخالفت خواهد کرد.

براساس این گزارش شاهزاده سعودی خواستار وحدت در شورای همکاری به جای همراهی با پروژه های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که منطقه را به سمت یک جنگ جدید پیش می برد، شد.

تاکتیکال ریپورت همچنین افزود که سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی از محمد بن سلمان خواسته است تا مانع ملاقات شاهزاده احمد با شاهزاده های دیگر نشود.

در این گزارش آمده که این شاهزاده سعودی با آزادی کامل میان ریاض و لندن تردد دارد و دومرتبه با برادرش ملک سلمان در سال جاری میلادی دیدار داشته است . او تاکید می کند که کسی نمی تواند او را از هشدار دادن نسبت به نتایج جنگ ویرانگر با ایران بخصوص که ریاض اکنون درگیر جنگ یمن است، باز دارد.

این شاهزاده معارض سعودی که مقیم لندن بود مخالف سیاست های بن سلمان بوده و از معدود شخصیت های سعودی است که می تواند مواضع خود را به شکل علنی و صریح اعلام کند.

برخی منابع عربستانی گزارش دادند که وی از زمانی که به ریاض بازگشته است با وجود فشارهای ولیعهد عربستان، دیدار هایی را با شاهزاده های ارشد خاندان سعودی داشته است.

یک فراکسیون معارض سعودی در ماههای گذشته خواستار روی کار آمدن احمد بن عبدالعزیز در یک دوره انتقالی، رفع محاصره قطر ، پایان دادن به جنگ یمن و آزادی زندانیان سیاسی با هدف خارج کردن عربستان از سیاست های اشتباه کنونی بن سلمان شده بود.

احمد بن عبدالعزیز در نوامبر 2017 (آذر 1396) و ساعاتی پیش از بازداشت 11 نفر از شاهزادگان توسط بن سلمان، موفق به خروج از عربستان و اقامت در لندن شد.

وی که برادر ناتنی ملک سلمان و عضو شورای عالی خانواده سلطتنی عربستان سعودی است، بارها از اقدامات شاه سعودی و ولیعهد در یمن و بحرین انتقاد و اعلام برائت کرد.

به گزارش ایرنا، این شاهزاده سعودی در نوامبر 2018 در فضای فشارها به عربستان به دلیل قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی و جنگ یمن به عربستان بازگشت.

گفته می شود که مسئولان آمریکایی و انگلیسی به احمد بن عبدالعزیز اعلام کردند اجازه نمی‌دهند آسیبی به او برسد. آن‌ها او را به ایفای نقش در گرفتن قدرت از محمد بن سلمان تشویق کرده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز