جاسوس‌های «مکعب سیاه» در ارتش رژیم صهیونیستی

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۵:۵۱:۳۵
کد خبر: ۸۸۸۷۶۶
جاسوس‌های «مکعب سیاه» در ارتش رژیم صهیونیستی
یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد، ارتش این رژیم عناصر یک شرکت خصوصی جاسوسی موسوم به مکعب سیاه را برای اهداف خاص خود به کار گرفته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» فاش کرد که ارتش این رژیم تعدادی از عناصر شرکت جاسوسی موسوم به «مکعب سیاه» را به کار گرفته تا از برخی مسؤولان در داخل دولت رژیم صهیونیستی و خارج آن در طول چند سال جاسوسی کند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به همکاری عملی با شرکت مکعب سیاه در پروژه‌های جاسوسی طی سال‌های 2012 تا 2016 اقرار کرده است.

«دن زورلا» موسس شرکت خصوصی مکعب سیاه که از نیروهای قدیمی در یگان عملیات ویژه ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، اعلام کرده که جاسوس‌هایش از داخل پایگاه‌های اسرائیلی به صورت تمام وقت مشغول به کار بوده‌اند.

علیرغم اقرار ارتش رژیم صهیونیستی به همکاری با این شرکت جاسوسی، این موضوع فاش نشده که آیا کارمندان شرکت مذکور در عملیات جاسوسی به نیابت از رژیم صهیونیستی شرکت داشته‌اند یا اینکه به سازمان‌های اصلی جاسوسی این رژیم به شیوه‌های دیگر کمک کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده، این اولین باری نیست که رژیم اسرائیل از شرکتهای جاسوسی برای انجام ماموریت‌های دفاعی و اطلاعاتی استفاده می‌کند و بر اساس گزارشهای غربی، تاجران اسرائیل پیشتر نه به دولت این رژیم در انجام ماموریت‌های جاسوسی در کشورهای دیگر کمک کرده‌اند.

شرکت مکعب سیاه در سال 2012 به دست دو افسر رژیم صهیونیستی به نام‌های دن زورلا و «آوی یانوس» تشکیل شد و اکنون بیش از 100 کارمند دارد، دامنه جاسوسی خود در کشورهای مختلف گسترش داده و به کشورهایی مانند آرژانتین، کنگو و رومانی رسیده است.

سال گذشته (2018) روزنامه هاآرتص فاش کرده که همین شرکت مکعب سیاه برای آنکه از داراییهای ایران ردگیری کند، از مقامات دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «باراک اوباما» جاسوسی کرده است.

منبع:فارس

 

نظر شما