حمله «شیمیایی» ترکیه به شهر «رأس العین» در شمال سوریه

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۱:۱۰:۲۴
کد خبر: ۹۱۲۹۹۳
حمله «شیمیایی» ترکیه به شهر «رأس العین» در شمال سوریه
منابع محلی حاضر در استان حسکه می‌گویند که نظامیان ترکیه در جریان حمله به شهر رأس العین از مواد شیمیایی استفاده کرده‌اند که احتمالا ماده ممنوعه فسفر است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛  برخی گزارش‌های واصله از استان «حسکه» واقع در شمال شرق سوریه از حملات شیمیایی نظامیان ترکیه و تروریست‌های وابسته به این کشور علیه غیر نظامیان سوری حکایت دارد.

منابع محلی در این استان خبر می‌دهند چندین غیر نظامی که دچار سوختگی شدید شده بودند، شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) به بیمارستان حسکه منتقل و بستری شدند.

این منابع به خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» گفتند که سوختگی این افراد، ناشی از مواد شیمیایی است که هنوز نوع آن مشخص نیست.

بر این اساس، نظامیان ترکیه این افراد را در شهر «رأس العین» واقع در شمال حسکه هدف حملات خود قرار دادند و احتمال دارد که در این حملات، از مواد شیمیایی استفاده شده باشد.

منابع نزدیک به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (س.د.ف) اما اعلام کردند که نظامیان ترکیه‌ای در جریان حملات خود به مناطق مسکونی رأس العین، از ماده ممنوعه فسفر استفاده کرده‌اند.

در همین ارتباط، یک منبع حاضر در بیمارستان حسکه هم به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که مشخص نیست افراد مذکور با چه ماده شیمیایی آسیب دیده‌اند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، ضمن اعلام کمبود تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در این بیمارستان، تأکید کرد که همین مسئله باعث شده نتوانند نوع ماده شیمیایی به کار رفته در این حملات را تشخیص دهند.

وی در عین حال تصریح کرد، هر چند که نمی‌توان به طور قطع نوع ماده شیمیایی را تشخیص داد، ولی «یقینا ماده‌ای است که از نظر بین‌المللی، استفاده آن ممنوع است».

منبع مذکور در پایان خاطر نشان کرد که بیشتر افراد مصدوم و زخمی منتقل شده به بیمارستان حسکه، علاوه بر اینکه از این ماده شیمیایی آسیب دیده‌اند، از حملات ترکیه با سلاح سنگین نیز زخمی شدند.

این در حالی است که برای نهمین روز متوالی مناطق مسکونی شهر رأس العین در معرض حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار دارد.

منابع کُرد وابسته به نیروهای دموکراتیک می‌گویند که ارتش ترکیه اجازه نمی‌دهد آمبولانس و خودروهای امدادی وارد رأس العین شوند تا روند درمان مصدومان ادامه یابد و جنگنده‌های ترکیه، ورودی‌های شهر را بمباران می‌کنند.

ترکیه به همراه تروریست‌های ارتش آزاد از هفدهم مهر ماه جاری عملیاتی را تحت عنوان «چشمه صلح» در استانهای حسکه و رقه سوریه آغاز کردند.

شبه‌نظامیان کُرد نیز پس از اینکه شاهد خیانت آمریکا به خود بودند، با دولت سوریه توافق کردند که ارتش سوریه در نوار مرزی مشترک با ترکیه مستقر شود. در حال حاضر ارتش سوریه وارد شهرهای مهمی مانند رقه، منبج، عین العرب، عین عیسی و الطبقه و چندین شهرک و روستای دیگر شده است.

منبع:فارس

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز