خودستایی ترامپ در داووس

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۵:۱۲:۱۷
کد خبر: ۹۵۳۷۷۲
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در سخرانی در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد(داووس) به خودستایی درباره شرایط اقتصادی آمریکا پرداخت و مدعی شد وضعیت اقتصادی آمریکا در زمان ریاست جمهوری وی نسبت به دو دولت قبلی به مراتب بهتر شده است

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ شبکه تلویزیونی سی ان ان روز سه شنبه با پخش مستقیم سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا، در خبرهای زیرنویس خود نوشت که "ترامپ در داووس، اقتصاد آمریکا در دوره ریاست جمهوری خود را جار زد."

ترامپ مدعی شد: آمریکا امروز تولید کننده شماره یک نفت و گاز در جهان است که کسی به پای آن نمی رسد  و دیگر آمریکا نیاز به واردات نفت ندارد و این درحالی است که کشورهای اروپایی برای انرژی دست و پا می زنند.

ترامپ که لحظه به لحظه به گام پایانی و سخت ترین مرحله استیضاح خود نزدیک می شود، برای بازی با افکار عمومی کشورش و جهان، بدون اشاره به اقدامی یکجانبه دولتش در خارج کردن آمریکا از برخی مهم ترین معاهدات بین المللی به ویژه توافق های جهانی آب و هوایی و زیست محیطی که باعث تشدید مشکلات و معضلات اقلیمی و زیست محیطی جهان شده است، به خودستایی پرداخت و مدعی شد آمریکا در دوره دولت او گام های مهمی برای بهتر شدن شرایط  زیست محیلی و اقلیمی جهان برداشته است. 

 بخش عمده سخنرانی ترامپ در اجلاس داووس به خودستایی و ادعای بهبود وضعیت معیشتی جامعه آمریکا گذشتت.

ترامپ خطاب به حاضران این نشست گفت: هرآنچه که در زمینه توافق های تجاری تصمیم گیری می شود همگی بر بهبود وضعیت مردم آمریکا متمرکز است.

ترامپ افزود: اجازه نمی دهیم تا سوسیالیست های تندرو اقتصاد آمریکا را نابود کنند.

رئیس جمهوری آمریکا  در این سخنرانی بارها مدعی شد که وضعیت اقتصادی آمریکا در زمان ریاست جمهوری وی نسبت به دو دولت قبلی آمریکا به مراتب بهتر شده است.

ترامپ درباره توافق تجاری نفتا هم گفت: این بدترین توافق تجاری  بود و من توانستم در عرض یک هفته دو توافق با چین و کانادا و مکزیک داشته باشم.

رئیس جمهوری آمریکا که طبق گزارش نشریه آمریکایی واشنگتن پست،  ۱۶ هزار حرف دروغ و گمراه کننده در سه سال اخیر زده است، در ادامه گفت : آمریکا قوی ترین اقتصاد جهان است. در آمریکا اقتصادی ساخته ام که برای همگان است . مردم و شرکت ها و کارخانه های به سوی آمریکا باز می گردند و هیچ جای جهان بهتر از  آمریکا  برای سرمایه گذاری نیست.

ترامپ مدعی شد که وضعیت اقتصادی آمریکا در شرایط کنونیف در بهترین وضعیت خود قرار دارد که تاکنون در تاریخ این کشور سابقه نداشته است.

وی افزود: چین تا پیش از ریاست جمهوری من از تعامل تجاری با آمریکا بسیار سود برد اما من به تقابل با آن پرداختم و این کاری بود که دولت های قبل انجام ندادند.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: فقر و بیکاری در آمریکا ازمیان رفته است و میزان بیکاری در پایین ترین سطح خود قرار دارد، که در ۵۰ سال گذشته این امر بی سابقه بوده است. اقتصاد آمریکا پیشرفتی داشته که تاکنون دیده نشده است.

وی همچنین بدون پرداختن به جزئیات ،  به حصول توافق تجاری با "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس اشاره کرد.

نظر شما