محیط زیست باید در مقابل زیاده خواهی‌‎ها ایستادگی کند

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۵:۲۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۸۵۰۵۸
محیط زیست باید در مقابل زیاده خواهی‌‎ها ایستادگی کند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر لزوم حفظ حقوق مردم در محیط زیست، گفت: متولیان محیط زیست باید در مقابل زیاده خواهی و خودخواهی‌های دیگران از محیط زیست، ایستادگی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ابوالفضل رفیعی  در آیین تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست استان زنجان، با بیان اینکه جلوگیری از تضییع حقوق مردم، یک بحث حاکمیتی است، افزود: متولیان و فعالان محیط زیست، باید از حقوق مردم در حوزه محیط زیست دفاع و در مقابل زیاده خواهان این حوزه که محیط زیست را با مخاطرات مواجه می کنند، مقابله کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه می دانیم که همه اختیارات در حوزه استانی نیست، یادآور شد: محیط زیست متولی و پیگیری کننده سیاست‌های ابلاغی است و بنابراین همه دستگاه ها باید در این حوزه کمک کنند چون برای ادامه زیست هم در زمان حال و هم برای نسل آینده، ضروری است.

معاون استاندار زنجان، با اشاره به اینکه رفتن‌ها و آمدن‌ها در پست‌های دستگاه‌های اجرایی خاصیت کار اداری است اظهار داشت: تغییرات در  مسئولیت های مدیریتی را به مسابقه دو و میدانی می توان تشبیه کرد چون مدیر قبلی بخشی از مسیر را طی می‌کند و مدیر بعدی آن را ادامه می دهد.

رفیعی اظهار امیدواری کرد مدیرانی که روی کار می آیند حوزه مسئولیت خود را ارتقا ببخشند.

 وی با بیان اینکه اگر انتصاب و تغییرات در مدیریت ها، صرفاً با رویکرد خدمت‌رسانی به مردم نباشد، کارساز نخواهد بود، گفت: وگرنه این رفتن‌ها و آمدن ها هیچ ارزشی ندارد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، افزود: امیدوارم مدیر جدید محیط زیست هم با روحیه جهادی راه را ادامه دهد و در انجام مسئولیت خطیر خود موفق باشد.

 رفیعی خاطرنشان کرد: گاهی باید بدیهیات را هم مطرح کنیم و آن اینکه هر چیزی که خداوند خلق کرده و لازمه ادامه زندگی است باید حفظ شود.

وی  با بیان اینکه به نظر می‌رسد حفاظت از محیط زیست یک موضوع کاملاً فطری و حیاتی است، گفت: این موضوع کاملاً طبیعی و یک بحث همگانی است و همه مردم در این خصوص مسئولیت دارند و باید حساسیت لازم را داشته باشند.

معاون استاندار زنجان، با تاکید بر اینکه جلب مشارکتهای مردمی هم از مسئولیت های محیط زیست است اظهار داشت:  این از سیاست های کلان محیط زیست است که در همه دنیا وجود دارد.

رفیعی درخواست هایی در قالب توصیه هم از مدیرکل جدید داشت و تهیه طرح طرح جامع و بومی اطلس محیط زیست استان از آن جمله بود که بر آن تاکید کرد و گفت: این مهم با یک هدف گذاری باید پیگیری شود و این غیر از مسائل و مسئولیت‌های روزمره در این حوزه است.

  وی افزود: باید یک اطلس جامع از وضعیت استان، متناسب با شرایط و اولویت‌ها داشته باشیم.

معاون استاندار زنجان، لزوم قانونمداری و پیگیری مسائل را از دیگر محورهای مهم در رویکرد مدیریت جدید برشمرد و افزود: قانون باید محور کار باشد و ما هیچ مصلحتی غیر از این که باید به حقوق عمومی توجه کنیم، نداریم.

رفیعی حمایت از مدیران و کارکنان متعهد و پاکدستی که سالها خدمت کرده‌اند را از نکات قابل توجه برای مدیر جدید عنوان کرد و افزود: این توجه در راستای شعار دولت سیزدهم که پاکدستی را به عنوان شعار خود مورد توجه ویژه قرار داده است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به تامین تجهیزات و فناوری بر اساس تجهیزات روز و استاندارد برای کارکنان محیط زیست را هم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: کارکنان محیط زیست با حداقل امکانات فعالیت می کنند و لازم است که تجهیزاتشان تقویت شود.

 معاون استاندار زنجان، افزود: مدیر جدید قطعاً به خاطر شخصیت علمی که دارد، از فناوری ها و تجهیزات به روز استفاده خواهد کرد.

 رفیعی با تاکید بر لزوم توجه به افراد که با جان و دل زحمت می کشند و در بسیاری از موارد خیلی دلسوزتر از مدیران هم هستند، گفت: علاوه بر این افراد، اشخاص و سازمانهایی که در راستای منافع عمومی محیط زیست فعالیت می‌کنند حتماً می‌توانند کمک حال مدیریت باشند.

 وی همچنین بر ترویج فرهنگ عمومی در راستای حفظ محیط زیست تاکید کرد و اظهار داشت: باید از همان دوران کودکی حفاظت از محیط زیست آموزش داده شود و با این روند می توان امیدوار بود که رخدادهای خوبی را در محیط زیست شاهد باشیم.

// انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز