هنر بهترین ابزار ترویج نماز است

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۰:۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۲۸۶۲۲۶
هنر بهترین ابزار ترویج نماز است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: هنر بهترین ابزار ترویج غیرمستقیم و تبلیغ نماز برای نسل جدید است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ابوالفضل رفیعی در آیین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز(معراج) با بیان اینکه نماز در سطح فردی نیاز فطری هر انسان است، افزود: در خصوص اثرات اجتماعی نماز می توان گفت که این فریضه الهی یک سبک زندگی را برای ما ترسیم می کند.

وی با بیان اینکه نماز عامل وحدت در امت اسلام است، اظهار داشت: همه امت اسلام با تمام فرقه هایی که در آن وجود دارد، در نماز اشتراک دارند.

رفیعی خاطرنشان کرد: در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی، نماز از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که این فریضه الهی در کاهش آسیب ها و ایجاد زندگی سالم موثر است و جامعه را در مسیر مناسب قرار می دهد.

وی افزود: آمارها هم نشان می دهد که در ایام و ماه هایی که در آن ها روح عبادت و معنویت در جامعه تقویت می شود، میزان جرائم نیز کاهش پیدا می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: با وجود استقرار نظام اسلامی و ادعایی که در خصوص جامعه اسلامی داریم، موضوع نماز آن طور که باید و شاید در شأن نظام و جامعه اسلامی نیست و در این مورد در زمینه اقدامات ترویجی و تبلیغی جای کار زیاد داریم.

وی به لزوم استفاده از ظرفیت هنر در ترویج نماز اشاره کرد و افزود: آثار هنری که بتواند به طور غیرمستقیم، کارهای ترویجی و تبلیغی را در خصوص نماز برای نسل جدید ارائه کنند کم داریم.

رفیعی ادامه داد: اکنون همه افراد بخش قابل توجهی از وقت خود را با رسانه می گذرانند، از این رو این بستر ابزاری است که اگر از آن غفلت کنیم، فقط تهدیدها و آسیب هایش را خواهیم دید، در صورتی که در بهره گیری از فضای مجازی و رسانه ملی می توانستیم بهتر عمل کنیم.

وی افزود: با ظرافت می توان از ابزار هنر در زمینه ترویج نماز استفاده مطلوبی کرد.

رفیعی اظهار داشت: در برنامه ریزی مختلف ما هم خیلی نماز پایه نیست، در حالی که خود نماز به زندگی شخصی و اجتماعی نظم می دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: در ستاد اقامه نماز و دستگاههای اداری و اجرایی استان فعالیت های مختلفی در حوزه ترویج نماز صورت می گیرد ولی فعالیت ها باید خیلی بیشتر از این باشد و اقدامات از حالت صرفا اداری خارج شود، در این خصوص باید جذابیت ها را به ویژه برای نسل نوجوان و جوان افزایش دهیم.

//انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز