معاون امور موسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

موسسات قرآنی به سمت آموزش در فضای مجازی سوق داده می شوند

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۳:۴۷:۴۳
کد خبر: ۸۰۹۶۰۰
موسسات قرآنی به سمت آموزش در فضای مجازی سوق داده می شوند
حمیدرضا شیخ ویسی تعداد موسسات فرهنگی قرآن وعترت استان زنجان دارای پروانه و موافقت اصولی را ٣٤ موسسه خواند و گفت: از این تعداد ١٥ موسسه فعال است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون امور موسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اسناد راهبردی موسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: برهمین اساس آموزش موسسات قرآنی به سمت فضای مجازی سوق داده می شود.

معاون امور موسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه بازدید از دارالقرآن کریم اظهار کرد: در کل کشور ٢٤٤٠ موسسه فرهنگی، قرآن و عترت دارای پروانه و موافقت اصولی وجود دارد که از این تعداد ١١٠٠ موسسه فرهنگی قرآنی فعال هستند.

حمیدرضا شیخ ویسی تعداد موسسات فرهنگی قرآن وعترت استان زنجان دارای پروانه و موافقت اصولی را ٣٤ موسسه خواند و گفت: از این تعداد ١٥ موسسه فعال است.

وی به آغاز روند صدور مجوزهای جدید در وزارتخانه متبوع براساس مصوبه شورای توسعه قرآنی اشاره کرد و گفت: در همین راستا راهبردهای توسعه این موسسات قرآنی در پنج گام طراحی شده است.

این مقام مسئول گام نخست در راهبردهای توسعه این موسسات را توسعه کمی موسسات قرآنی براساس جمعیت استان ها عنوان کرد و گفت: درگام دوم هم تلاش می شود تا در افق بلندمدت دوره های آموزشی در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد.

شیخ ویسی با اشاره به اینکه علاقمندی جوانان به فضای مجازی موجب شده است تا آموزش های الکترونیکی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: در همین راستا تلاش می شود تا هر سال ١٠ درصد از موسسات را به سمت فضای مجازی و آموزش در این فضاها سوق دهیم.

معاون امور موسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه در گام سوم و پس از توسعه کمی، توانمندسازی موسسات قرآنی بویژه مدیران، مربیان و کادر اجرایی موسسات در دستور کار قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوره توانمندسازی مدیران موسسات قرآنی از سوی موسسه نورالمجتبی قم با حضور ٦١١ مدیر موسسه اجرا می شوند و ٣٢ سرفصل مجازی طراحی شده است و ١٧ اسفندماه آزمون به صورت مجازی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی برای تمام موسسات قرآنی دارای مجوز برگزار خواهد شد، گفت: یکی از شروط تمدید پروانه فعالیت موسسات قرآنی شرکت در این دوره های آموزشی است.

شیخ ویسی به طراحی نظام ارتقای سطح علمی و مدیریتی موسسات با همکاری جهاد دانشگاهی و موسسات پژوهشی اشاره کرد و گفت: ٩٠ درصد دوره ها به صورت آموزش مجازی انجام خواهد شد.

وی گام چهارم در این سند را نظارت، ارزیابی و رتبه بندی موسسات عنوان کرد و گفت:  متاسفانه اطلاعاتی از رتبه های موسسات قرآنی در دست نداریم از اینرو تلاش خواهد شد تا شاخص های رتبه بندی را براساس فعالیت های قرآنی، امکانت سخت افزاری و نرم افزاری، فضاهای قرآنی و .... در سامانه طراحی کنیم تا خود موسسات قرآنی از طریق این سامانه نسبت به ثبت امکانات موسسات اقدام کنند.

معاون امور موسسات قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گان نهایی در این سند را حمایت از موسسات قرآنی براساس رتبه های موسسات عنوان کرد و گفت: در همین راستا حمایت ها به صورت نرم افزاری، سخت افزاری، ارائه تسهیلات و کمک های بلاعوض خواهد بود.

شیخ ویسی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی به صورت مردمی اداره می شود، تصریح کرد: دولت نقش حاکمیتی دارد وتلاش می کند تا موانع پیشروی موسسات قرآنی را برطرف سازد.

در ادامه مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان هم ضمن اشاره به تاریخچه این موسسه قرآنی گفت: در حال حاضر ٤٠ شعبه دارالقرآن در شهرک های اقماری و روستاهای محروم راه اندازی شده است.

ولی اله رحیمی ادامه داد: در این موسسه قرآنی محدودیت سنی برای آموزش وجود ندارد وشرکت کنندگان در رشته های مختلف علوم قرآنی شرکت می کنند.

به گفته وی، دوره های تفسیر قرآن، نهج البلاغه و مثنوی معنوی با استقبال عموم در دارالقرآن کریم زنجان برگزار می شود و این موسسه با ١٢٠ نیرو علاوه بر آموزش علوم قرآنی در راستای تربیت قرآنی قرآن آموزان همت می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز