با حضور هیئت ایرانی؛

همایش مبارزه با قاچاق انسان در پاکستان پایان یافت

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۸:۱۱:۵۰
کد خبر: ۸۹۹۳۴۱
همایش مبارزه با قاچاق انسان در پاکستان پایان یافت
همایش دو روزه مبارزه با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی با حضور نمایندگانی از هفت کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در اسلام آباد پایتخت پاکستان به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این کنفرانس با هدف توسعه همکاری‌ها میان کشورهای درگیر موضوع در فاز دوم اقدام جهانی برای مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی برگزار شد.

فاز دوم برنامه مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی شامل کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان و عراق است و از کشورهای فاز اول این برنامه شامل مراکش، مصر و نپال نیز برای شرکت در این همایش دعوت شده بود.

نشست پایانی این همایش با تصویب پیشنهادات مطرح شده توسط کشورهای شرکت کننده مبنی بر تبادل اطلاعات، ظرفیت افزایی کشورها برای مقابله با پدیده شوم قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی، همکاری های قضایی دوجانبه، حمایت از قربانیان قاچاق انسان و مهاجران و همچنین هماهنگ سازی شیوه نامه های عملیاتی در مبارزه با این معضل همراه بود.

اعضای هیات جمهوری اسلامی ایران نیز در خصوص اقدامات یکجانبه، قاطعانه و همچنین تاثیر آن در مبارزه با قاچاق انسان و جلوگیری از مهاجرت های غیرقانونی تاکید کردند.

همچنین مقرر شد در نشست بعدی ترکیه و یونان هم به عنوان کشورهای ترانزیت و مقصد قاچاق انسان و مهاجران دعوت شوند.

هیات جمهوری اسلامی ایران در این همایش متشکل از «سید مهدی رفیعی» کارشناس اداره حقوقی وزارت امورخارجه ، «سید وحید حسینی کیا» رئیس گروه مبارزه با قاچاق اداره کل امور مرزی و پدافند غیر عامل وزارت کشور و «امید سروری» افسر رابط مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاکستان بود.

«ساسان مدرس» نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در تهران نیز در این همایش حضور داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز