تلویزیون دولتی ژاپن گزارش داد؛

افزایش لغو اجازه اقامت اتباع خارجی در ژاپن

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۰:۵۰:۴۰
کد خبر: ۹۰۰۰۵۰
افزایش لغو اجازه اقامت اتباع خارجی در ژاپن
تلویزیون دولتی ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد در سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد اتباع خارجی ساکن در این کشور که حق اقامت خود را از دست داده اند به رقم بی سابقه ای افزایش یافته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مقامات اداره مهاجرت این کشور می گویند که تعدادی از این افراد در فعالیت هایی اشتغال داشته اند که با وضعیت اقامت آنها مطابقت نداشته است.

بر اساس آمار اعلام شده ۴۱۶ نفر از افرادی که تابعیت آنها لغو شده است اهل ویتنام، ۱۵۲ نفر چینی و ۶۲ نفر هم نپالی بوده اند تقریبا نیمی از این افراد دانشجویان مدارس زبان ژاپنی، دانشکده ها و دانشگاه های فنی حرفه ای بوده اند.

این مقامات همچنین می گویند با خارجی هایی که پس از اخراج از مدارس در ژاپن باقی مانده اند به شدت برخورد می کنند اشاره آنها به دانشگاهی در توکیو است که سال گذشته اعلام کرد از وضعیت بسیاری از دانشجویانش بی اطلاع است.

سخت گیری های ژاپن در اخراج اتباع سایر کشورها در شرایطی است که توکیو امسال قانون  جدید مهاجرت را اجرایی کرد تا عده بیشتری از کارگران خارجی بتوانند برای کار به ژاپن مهاجرت کنند.

توکیو بر اساس این قانون به خارجیانی که مهارت های فنی آنها مشمول ۱۴ زمینه تعیین شده از جمله پرستاری، ساختمان سازی و کشاورزی است اجازه می دهد که تا پنج سال در ژاپن اقامت کنند.

دولت ژاپن تخمین می زند تا آخر سال مالی جاری که در ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی پایان می یابد تا ۴۷ هزار کارگر خارجی و در طول یک دوره پنج ساله حدود ۳۴۵ هزار تن از این کارگران به ژاپن مهاجرت کنند.​

نظر شما