رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

اصلاح‌طلبان نیاز به گفتگو با یکدیگر دارند/ هیچ‌کس نمی‌تواند اصلاح‌طلبان را از تاریخ و آینده ایران حذف کند/ حضور در قدرت تفاوت اصلاح‌طلب با اصول‌گرا را نمایان می‌کند

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۲:۰۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۰۳۲۱
اصلاح‌طلبان نیاز به گفتگو با یکدیگر دارند/ هیچ‌کس نمی‌تواند اصلاح‌طلبان را از تاریخ و آینده ایران حذف کند/ حضور در قدرت تفاوت اصلاح‌طلب با اصول‌گرا را نمایان می‌کند
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: قرار گرفتن در قدرت یک اصل است و اصلاح‌طلبان هم اگر بخواهند کار سیاسی را به جد دنبال کنند، باید به دنبال حضور در قدرت باشند.

«اشرف بروجردی»، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: معتقد به تقلیل سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان نیستم بلکه معتقد به پراکندگی رویکرد نسبت به اصلاحات و به طور خاص به اصلاح‌طلبان هستم چرا که دایره این مسئله وسیع است و اقبال نسبت به آنها دچار پراکندگی، شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: پراکندگی از این جهت که همه ادعای اصلاح‌طلبی دارند و مدعی‌اند که اصلاح‌طلبان، در حال پیش‌برد امور خود هستند اما در واقع انسجام لازم مقداری، تَرک برداشته است که این به معنای منتفی شدن انسجام و وارد شدن ضربه به آن نیست. در گام اول اصلاح‌طلبان به گفتگو با یکدیگر احتیاج دارند و گام بعدی گفتگو با بدنه جامعه است که البته این باب گفتگو با بدنه جامعه را شروع کرده‌اند و به دنبال تقویت سرمایه اجتماعی و ایجاد انسجام لازم هستند.

بروجردی تصریح کرد: در واقع این جناح به دنبال ایجاد انسجام میان خود و هم میان بدنه جامعه با سران اصلاحات است، که در نهایت این انسجام بتواند کمک کند به اینکه مردم یک حرف واحد را از مجموعه اصلاح‌طلبان، بشنوند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در واکنش به اینکه آیا اصلاحات حذف شدنی است؟ اظهار کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند اصلاح‌طلبان را از تاریخ و آینده ایران حذف کند. می‌توانند آنها را در حاشیه قرار بدهند اما نمی‌توانند آنها را حذف کنند.

بروجردی در پاسخ به این پرسش که برای اصلاح‌طلب بودن باید سهمی از قدرت داشت؟ خاطرنشان کرد: وجهه کار سیاسی، دریافت زمینه برای حضور در قدرت است به این معنی که اگر نمی‌خواهید در قدرت حضور داشته باشید، آن کارآمدی نشان داده نمی‌شود. از طرف دیگر تفاوت میان اقدامات یک فرد اصلاح‌طلب با اصول‌گرا نمایان نمی‌شود. لذا در قدرت و در اعمال رویکردها نسبت به مسائل مختلف است که تفاوت اصلاح‌طلبی با اصول‌گرایی مشخص می‌شود. بنابراین قرار گرفتن در قدرت یک اصل است و اصلاح‌طلبان هم اگر بخواهند، کار سیاسی را به جد دنبال کنند باید به دنبال حضور در قدرت باشند.

نظر شما