با صدور بیانیه‌ای؛

مقتدی صدر خواستار عذرخواهی کانادا و انگلیس از عراق شد

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۸:۴۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۰۴۱۸۱
مقتدی صدر خواستار عذرخواهی کانادا و انگلیس از عراق شد
نماینده جریان صدر عراق با ارسال یک یادداشت اعتراضی به دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق از این نمایندگی و سفارتخانه‌های انگلیس و کانادا خواست به دلیل «رفتار احمقانه» از دولت و ملت عراق عذرخواهی کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نماینده سیاسی و حوزوی «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر روز دوشنبه به دنبال اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در عراق یک یادداشت اعتراضی به این نمایندگی ارسال کرد.

«صباح الساعدی» از نزدیکان جریان صدر و عضو ائتلاف «سائرون» در بیانیه‌ای گفت: «نماینده سیاسی و حوزوی مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در اعتراض به اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه‌های کانادا و انگلیس در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد یک یادداشت اعتراضی به نمایندگی اتحادیه اروپا فرستاد».

در این بیانیه آمده است: «این رفتار احمقانه نمایندگی اتحادیه اروپا توهین به احساسات فرزندان ملت عراق از همه ادیان آن است و نقض آشکار اعتقادات و فرهنگ آنهاست و سکوت در برابر آن غیرممکن است به خصوص که این رفتار در ماه مبارک رمضان، ماه پناه بردن و نزدیک شدن مسلمانان و عراقی‌ها به خداوند متعال رخ داده است».

بر اساس این بیانیه نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه‌های کانادا و انگلیس همه هنجارهای دیپلماتیک معمول در همه کشورهای دنیا را نقض کرده است که نقض آشکار حاکمیت عراق و دخالت در امور داخلی است و سکوت در برابر آن به هیچ بهانه‌ای جایز نیست زیرا تعرض به اعتقادات فرهنگ و آداب و رسوم عراق است.

در این یادداشت اعتراضی آمده است : «... در حالی که برادری انسانی و وحدت اهداف ادیان آسمانی را با تنوع اعتقادات تأیید می‌کنیم، اما ما به هیچ وجه نمی‌توانیم در قبال تعرض به اصولی که دین ما اسلام و سایر ادیان الهی براساس آن پایه‌گذاری شده تسامح نشان دهیم».

در این یادداشت از نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه‌های شریک آن در این رفتار وقیحانه خواسته می‌شود که فورا و رسما عذرخواهی کنند.

جریان صدر همچنین از دولت و پارلمان عراق هم خواست همه اقدامات و قوی‌ترین آن را در مقابله با این رفتارهای قبیح و تعرض به حاکمیت و هویت و اعتقادات ملت و فرهنگ عراق به کار گیرند و در این خصوص در اسرع وقت جلسه‌ای در پارلمان با حضور وزیر خارجه برگزار شود.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق روز یکشنبه برای نخستین بار پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق برافراشت.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: «همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان امروز یکشنبه در بغداد پرچم رنگین کمان، پرچم همجنسگرایان، را به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنسگراهراسی و تغییر جنسیتی‌ برافراشت و توجهات را به حقوق همجنسگرایان معطوف کردیم».

این اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه های انگلیس و کانادا با موج محکومیت شدید در داخل عراق همراه شد.

 

نظر شما