گفتگوهای مقامات افغانستان با پمپئو با محوریت آتش‌بس با طالبان

۱۳۹۹/۰۳/۰۵ - ۱۴:۵۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۶۶۵۷
گفتگوهای مقامات افغانستان با پمپئو با محوریت آتش‌بس با طالبان
اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان روز دوشنبه از تماس تلفنی مایک پمپئو با وی و عبدالله عبدالله با محوریت آتش بس و آزادی زندانیان خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد اشرف غنی در پیامی توئیتری نوشت که وزیر امور خارجه آمریکا طی یک تماس تلفنی از تصمیم تازۀ حکومت افغانستان مبنی بر آزادی دو هزار زندانی گروه طالبان تشکر کرده است.  

به نوشته غنی، دیشب من و دکتر عبدالله تماس تلفنی از پمپئو دریافت کردیم وی از دولت افغانستان به خاطر آغاز روند شجاعانه آزادی دو هزار زندانی طالبان تشکر کرد.  

اشرف غنی در ادامه افزود: پمپئو اظهار کرد که آمریکا به دنبال آتش‌بس درازمدت و آغاز مذاکرات مستقیم صلح در افغانستان است.  

وزیر امور خارجه آمریکا پیش تر از برقراری آتش‌بس سه روزه میان دولت و طالبان نیز استقبال کرده بود. ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز در پاسخ به برقراری آتش‌بس از سوی گروه طالبان در روزهای عید روند آزادی دو هزار زندانی این گروه را آغاز کرد. طالبان این تصمیم حکومت را یک گام خوب توصیف کرده است.  

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در پیامی توییتری نوشت که براساس توافق نامه صلح میان طالبان و آمریکا، نیاز است که پنج هزار زندانی این گروه برای اعتمادسازی میان دو طرف آزاد شود.  

گروه طالبان بامداد روز شنبه اعلام کرد که این گروه برای سه روز با حکومت افغانستان آتس‌بس می‌کند.  

حکومت افغانستان ضمن استقبال از اعلام آتش‌بس از سوی گروه طالبان گفت که دولت افغانستان نیز به رعایت اصول آتش‌بس متعهد است.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز