نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم:

نمایندگان باید هفته‌ای دو روز جلسه صحن داشته باشد و بقیه روزها به نظارت بپردازند/ قانون مبارزه با قاچاق کالا باید به صورت مداوم اصلاح شود

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۱:۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۶۶۷۷
نمایندگان باید هفته‌ای دو روز جلسه صحن داشته باشد و بقیه روزها به نظارت بپردازند/ قانون مبارزه با قاچاق کالا باید به صورت مداوم اصلاح شود
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم گفت: به نظر بنده اگر نمایندگان هفته ای دو روز صحن داشته باشند و بقیه روزها به نظارت بپردازند کارآمدی آنها، بهتر خواهد بود تا اینکه مانند یک دانشگاه و مدرسه از شنبه تا چهارشنبه به مجلس بروند.

«احمد صفری»، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم، درباره نقاط ضعف و قوت این مجلس به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: لاریجانی گزارش کامل و جامعی هم در صحن مجلس و هم در صداوسیما در این باره ارائه داد. بخش نظارت مجلس خوب بود اما گاهی مصلحت نظام به گونه ای دیگر است. مثلا بحث قیمت حامل های انرژی که همه نمایندگان مخالف بودند اما سران قوا تصمیم گرفتند و مقام معظم رهبری نیز به دلیل کسری بودجه این تصمیم را پذیرفتند و در نهایت نمایندگان نیز، این تصمیم را پذیرفتند.

او افزود: این مجلس، مجلس قانونمندی بود و هم مجلس پرکار و پرحاشیه ای داشتیم، به‌رغم این همه ناملایمات و حملات و دست‌های پشت پرده‌ای که به مجلس وارد می‌شد. تلاش نمایندگان این بود که به حاشیه نروند و کار خود را انجام دادند.

صفری ادامه داد: طی 40 سال بعد انقلاب تحریم های بسیاری به ایران تحمیل شد اما با تدابیری که نمایندگان خانه ملت، دولت و با کمک مقام معظم رهبری داشتند این مشکلات ناشی از تحریم تا حدود زیادی پشت سر گذاشته شد. هر چند همچنان فشارهای روحی، روانی و اقتصادی وجود دارد. اما به هر حال نمایندگان تلاش خود را تا جایی که توان داشتند، انجام دادند. در مجموع این مجلس، کارنامه قابل قبولی داشت از ابتدای انقلاب تاکنون می توان گفت مجلس دهم یکی از مجالس خوب جمهوری اسلامی بوده و می توان نمره قبولی به آن داد.

نماینده مردم کرمانشاه اظهار کرد: 4 سال زمان برای نماینده، زمان کمی نیست و از زمانی که وارد مجلس می‌شود، مشخص است که باید برای 4 سال خود برنامه‌ریزی کند. چه نماینده، چه هیئت رئیسه و چه رئیس مجلس و چه دولتمردان باید برای 4 سال برنامه ریزی کنند. بنابراین زمان به اندازه کافی بود منتهی نمایندگان بیشتر به قانونگذاری پرداختند و در حال حاضر، قوانین به اندازه کافی داریم اما نظارت بر اجرای قوانین باید صورت گیرد. به نظر بنده اگر نمایندگان هفته ای دو روز صحن داشته باشند و بقیه روزها به نظارت بپردازند کارآمدی آنها، بهتر خواهد بود تا اینکه مانند یک دانشگاه و مدرسه از شنبه تا چهارشنبه به مجلس بروند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: یکی از نقاط ضعف ما این بود که بیشتر برای قانون گذاری زمان صرف کردیم نه نظارت بر اجرای قانون. آنقدر قوانین نوشته شده و بایگانی شده داریم که تا چندین سال آینده نیز، ممکن است نیاز به قانون جدید نداشته باشیم. برخی قوانین مانند قانون مبارزه با قاچاق کالا که در این دوره اصلاح شد، ایرادی ندارد که چند بار به صورت دو فوریتی یا سه فوریتی اصلاح شود اما در حال حاضر، قوانین زیادی داریم و مجلس یازدهم باید بر بحث نظارت بر اجرای قوانین، بپردازد.2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز