کوربین:

معامله قرن فاجعه‌ای در کمین اتفاق است

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۱۳:۲۴:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۰۶۲۹
معامله قرن فاجعه‌ای در کمین اتفاق است
رهبر سابق حزب کارگر انگلیس طرح ادعایی صلح خاورمیانه رئیس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن را فاجعه‌ای در کمین اتفاق توصیف کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «جرمی کوربین» در گفت ‌وگو با نشریه میدل‌ایست‌آی تصریح کرد که طرح دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به حدی افراطی برنامه‌ریزی و تنظیم شده که به نظر او حتی اگر با آن مخالفت هم بشود، مانع تداوم اشغال‌گری‌های رژیم صهیونیستی نیز نخواهد شد.

وی افزود: متاسفانه باید عرض کنم که در واقع طرح ترامپ در ادامه سال‌ها مطالبات سیاسی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است و لذا خطر اینجاست که نسخه تعدیل یافته این طرح مبتنی بر اشغال‌گری و شهرک‌سازی کمتری به عنوان پیروزی مخالفان تلقی شود.

این در حالیست که به گفته او، طیف وسیعی از افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی با طرح ترامپ میانه خوبی ندارند. این سیاستمدار انگلیسی در این باره به نشستی با شهروندان فلسطینی و اسرائیلی اشاره کرد و عنوان کرد: «اسرائیلی‌ها نگرانند که طرح ترامپ زندگی آنها را مخاطره بیندازد»

کوربین همچنین واکنش دولت انگلیس به طرح ترامپ و برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری را به باد انتقاد گرفت؛ او با اشاره به نامه اخیر نمایندگان مجلس به دولت برای تحریم رژیم صهیونیستی تصریح کرد که دولت تل‌آویو بدون توجه به موازین بین‌المللی به شهرک‌سازی در کرانه باختری ادامه داده، حق فلسطینیان در این سرزمین را انکار و مردم غزه را محاصره کرده است.

طرح موسوم به صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» مشهور شده، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.   

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

دولت انگلیس این طرح را مغایر قطعنامه‌های سازمان ملل خوانده، اما از  اجرای هرگونه سیاست قهرانه خودداری کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز