آمریکا، کوبا را تحریم کرد

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۶:۳۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۰۸۷۴
آمریکا، کوبا را تحریم کرد
وزارت خارجه آمریکا به دنبال انتقاد هاوانا از وقایع اخیر در ایالات متحده، مجددا چند نهاد دیگر کوبایی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن روز چهارشنبه ۷ شرکت و هتل کوبا از جمله شرکت مالی فینسیمکس را به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است.

شرکت فینسیمکس کار مدیریت حواله‌های خارجی به این کشور را بر عهده دارد. حواله‌های ارسالی از کوبایی‌های خارج از کشور یکی از اصلی ترین منابع درآمد این کشور در کنار صنعت گردشگری است.  

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: آمریکا مانع ریخته شدن پول به جیب کسانی می‌شود که مردم کوبا را سرکوب می‌کنند. ۶۱ سال سرکوب و دیکتاتوری کافی است.

وزیر خارجه آمریکا در حالیکه کشورش با بحران اعتراض‌های سراسری و سر دادن شعارهای مردمی "بگذارید نفس بکشیم" در خیابان‌ها مواجه است، خطاب به مردم کوبا گفت که "شما لیاقت بهتر از این را دارید و ما در کنار شما ایستاده‌ایم."

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که موارد اضافه شده به لیست تحریم‌های کوبا هفت نهاد تحت کنترل ارتش این کشور از جمله فینسیمکس، سه هتل، دو مرکز غواصی و یک پارک آبی گردشگری است.

وزارت خارجه آمریکا معتقد است که تحریم شرکت مالی فینسیمکس در جهت یادآوری تلاش‌های حکومت کوبا برای تسلط بر پول مردم است.

 

نظر شما