نماینده مردم تهران در مجلس:

فراکسیون زنان مجالس قبل اقداماتش سوژه محور و هیجانی بود/ اصلا دوست ندارم ریاست فراکسیون زنان را بر عهده بگیرم/ بعد از استقرار کمیسیون‌ها انتخابات فراکسیون زنان برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۰۵:۴۶:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۴۱۶۵
فراکسیون زنان مجالس قبل اقداماتش سوژه محور و هیجانی بود/ اصلا دوست ندارم ریاست فراکسیون زنان را بر عهده بگیرم/ بعد از استقرار کمیسیون‌ها  انتخابات فراکسیون زنان برگزار می‌شود
سمیه رفیعی در پاسخ به این سوال که شما دوست دارید رئیس فراکسیون زنان شوید؟ گفت: اصلا دوست ندارم ریاست فراکسیون را بر عهده بگیرم، کاندیدا هم نمی‌شوم.

«سمیه رفیعی»، نماینده مردم تهران در مجلس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «برگزاری انتخابات هیات رئیسه فراکسیون زنان» گفت: خانم ها در مجلس یازدهم هم‌ افزایی خوبی با یکدیگر دارند و همه با هم همگرا هستند. برای تشکیل فراکسیون نظر عمده خانم‌ها این است که بعد از استقرار کمیسیون‌ها در مجلس، انتخابات را برگزار کنیم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا گزینه ریاست هستید، گفت: اصلا دوست ندارم ریاست فراکسیون را بر عهده بگیرم، کاندیدا هم نمی‌شوم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که آیا این هفته انتخاب رئیس فراکسیون را برگزار می کنید، گفت: زمان بندی آن در اختیار من نیست چون همه باید با هم اعلام نظر کنند تا زمانی را برایش اختصاص دهیم؛ لذا به تنهایی نمی‌توانم آن را بگویم. کسی که می‌خواهد رئیس فراکسیون شود لزوما نباید تجربه نمایندگی داشته باشد، درک تخصصی از ماجرا و تخصص زنان و جمعیت مهم است. کسی باید ریاست فراکسیون زنان را بر عهده بگیرد که متخصص‌ترین، عالم‌ترین و باتجربه‌ترین در حوزه مسائل تخصصی و اصلی فراکسیون زنان باشد. قطعا خانم ها در انتخاباتی که برگزار خواهند کرد به این قضیه دست پیدا می‌کنند یعنی این وجهه و محور اصلی ما برای انتخابات هیات رئیسه فراکسیون باید این، باشد. 

رفیعی درباره نقش خانم‌ها در هیات رئیسه مجلس گفت: هیات رئیسه شرایط خاص خودش را دارد و تک تک نمایندگان تصمیم می‌گیرند در هیات رئیسه چه فردی قرار بگیرد. قطعا مبنا شایسته سالاری است و باید بهترین‌ها انتخاب شوند. با توجه به مأموریت‌هایی که هیات رئیسه دارد بهترین فرد در وهله اول فارغ از خانم یا آقا بودن باید انتخاب شود. شخصا اعتقاد دارم در بین خانم‌ها افرادی هستند که می‌توانند، مسئولیتی را در هیات رئیسه به عهده بگیرند و این مسئله پیغام‌هایی برای دنیا دارد. من نگاهم مسئله صدور مواضع جمهوری اسلامی به دنیاست نه اینکه تحت تأثیر دنیا تصمیم بگیریم. تصمیمات، نگاه‌ها و منشورهایی در جمهوری اسلامی ایران داریم که مختص به خودش هست و می‌توانیم با افتخار و اقتدار هر چه تمام، اینها را به دنیا صادر کنیم.

او در خصوص اقدامات فراکسیون زنان در قتل دو فرزند توسط مادر و قتل یک دختر به دست پدرش گفت: فراکسیون زنان در ادوار گذشته سوژه محور و بعضا هیجانی کار کرد و همچنین بر اساس سوژه، جریاناتی را راه انداخت. سوژه‌ها نباید مبنای حرکت اصلی فراکسیون زنان باشد. فراکسیون زنان باید منطقی و بر اساس نیازهای واقعی کشور حرکت کند نه بر اساس سوژه‌ها و موارد خاص و استثنایی که اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما به جهت اهمیت به مسائل زنان با توجه مبانی فقهی، شرعی و دینی کاملا مترقی است. ما نتوانستیم مواضع خودمان را در سطح دنیا تبیین کنیم. فراکسیون زنان در مجلس یازدهم باید براساس مسائل واقعی کشور و موازین فقهی عمل کند، در واقع مخالفت یا هیجانات نباید مخالفت با مبانی فقهی باشد. باید به همه مسائل حوزه زنان به خوبی پرداخته شود همه جریانات باید مورد بررسی قرار بگیرند و چیزی نباید از قلم بیفتد اما عرض می‌کنم، سوژه هم نباید محور کار فراکسیون زنان باشد.

این نماینده مجلس یازدهم در خصوص جلسه با فراکسیون زنان در مجلس دهم گفت: هنوز به برنامه‌ریزی نرسیدیم و اگر اعضای فراکسیون جمع‌بندی داشته باشند، حتما این کار انجام می‌شود. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز