عاقبت کاپشن احمدی‌نژادی چه شد؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۰۵:۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۹۸۳۱
عاقبت کاپشن احمدی‌نژادی چه شد؟
رئیس دولت نهم و دهم مدتی است نُقل و نبات محافل رسانه‌ای و اصولگرایان شده است و اصولگرایان را نیز از دست او و کاپشن بهاره‌ معروفش، خلاصی نیست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ محبوبیت "کاپشن احمدی‌نژادی" پس از اینکه رئیس دولت نهم، پیروز انتخابات سال 84 شد، آنچنان خبرساز شد که به عنوان نماد دولت او شناخته شد تا جایی که همه این کاپشن را به نام احمدی‌نژاد می‌شناختند. کاپشنِ نمادینی که حتی طرفدارانش نیز آن را به تن می‌کردند و حتی برای خبرنگاران خارجی هم، این نوع پوشش رئیس‌جمهورِ یک کشور، سوال‌برانگیز و تعجب‌آور بود اما زمانی‌ که احمدی‌نژاد در دولت دهم، آن را از تنش درآورد و به کناری گذاشت برخی به تغییر تفکرش اشاره می‌کردند.

احمدی‌نژاد که با کاپشن معروف و پرطرفدارش، محبوبِ اصولگرایان و طرفدارانِ خود بود به یکباره لباس رسمی و کت و شلوار به تن کرد و حتی برای جوانتر دیده شدن هم دست به بوتاکس زد. به گفته عباس سلیمی نمین یکی از چهره‌های سیاسی اصولگرا و به گفته خودش، منتقدِ احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری او، «احمدی‌نژاد با یک کاپشن ساده آمد، اما سر از بوتاکس در آورد.» حتی حلقه نزدیک به او نیز روز به روز کوچکتر شده و به مشایی و بقایی محدود شدند. دو نفری که بهانه‌ای برای برائت جستن اصولگرایان از احمدی‌نژاد شدند اما در نهایت به زندان رفتند تا تب و تاب جریان انحرافی هم تا حدودی بخوابد. هرچند هر از گاهی، سر از کافه و جاده گیلانغرب در می‌آورند!

در واقع احمدی‌نژاد در دولت دوم خود تلاش بسیاری کرد تا با چهره یک رئیس جمهور کت و‌شلواری، خود را به مردم نشان دهد اما نتیجه نداد. چراکه او بین طرفدارانش با کاپشن بهاره‌ و تفکرات پوپولیستی قبلی‌، شناخته شده‌تر و محبوب‌تر به نظر می‌رسید.

کت و شلوار پوشیدن احمدی‌نژاد، همانا و حمله او به حامیان تاثیرگذارش در پیروزی او به عنوان ریاست جمهوری، همانا!. اصولگرایان که او را در قامت مجری ِعدالت و یا هاله نور می‌نگریستند پس از مدتی، از همراهی با او کناره کشیدند و از او برائت جستند تا جایی که علیه او سخنان تند و تیزی مطرح می‌کردند اما فقط در نهایت به اعلام برائت از احمدی‌نژاد قناعت کرده و هیچ گاه بابت اقدامات و رفتارهای عجیب و غریبشان در حمایت از وی عذرخواهی نکردند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده پیشین مجلس، در این باره به برنا گفته بود: «آقایان کوچک زاده و آقای رسایی بجای برائت باید عذرخواهی کنند هنوز یادمان نرفته است آقای کوچک زاده در مجلس شعر آن مرد، آن مرد را خواند لذا این افراد باید اول عذر خواهی کنند.»

او  همچنین اشاره کرده بود که برخی افراد دیگر نیز باید عذرخواهی کنند چراکه می گفتند امام زمان (عج) از آقای احمدی نژاد حمایت می‌کند. حال آیا امام زمانی که می‌تواند آینده را ببیند آینده احمدی‌نژاد را ندیده بود. به هر صورت این افراد کفر گفتند و هیچ چیز به جز عذرخواهی از این افراد پذیرفته نیست.»

حال حدود 8 سال از پایان دولت دهم می‌گذرد اما او همواره به ویژه قبل از انتخابات مجلس 98 و پیروزی اصولگرایان در مجلس فعال‌تر شد و به سفرهای استانی هم رفت و حتی گاهی در مساجد سخنرانی می‌کرد، عده‌ای نیز برای او کف‌زنان، هورا می‌کشیدند. به گفته «فریدون عباسی»، رئیس سازمان انرژی اتمی دولت دهم، « احمدی نژاد هنوز هم طرفدارانی دارد. نه او را به عرش ببریم و نه آن را به زمین بزنیم. هشت سال فرصت احمدی نژاد نیز دیگر تمام شده است. اگر بخواهد برای ریاست جمهوری 1400 بیاید همان عقاید قبلی را دارد و در واقع چیزی تغییر نکرده است.»

احمدی نژاد به رغم تمایلش برای انتخابات ریاست جمهوری 1400، هر از چندگاهی با شبکه‌های آمریکایی مصاحبه می‌کند و دم از مذاکره با آمریکا می‌زند، پیوند دوستی بین مردم ایران و آمریکا را یادآور می‌شود و جهان را نیز به عدالت و هدایت فرا می‌خواند  تاجایی که به گفته مصطفی هاشمی‌طبا؛ «احمدی‌نژاد تصور می‌کند عیسی مسیح است.» البته هر چند به گفته سلیمی نمین«دیگر فرصتی برای ظهور احمدی‌نژاد دیگر نیست» اما گذشته از همه این اظهارنظرات، احمدی‌نژاد مدتی است نُقل و نبات محافل رسانه‌ای و اصولگرایان شده است و اصولگرایان را نیز از دست او و کاپشن بهاره‌ معروفش، خلاصی نیست.  5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز