دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تحول بنیادین در فرهنگ و اقتصاد، مورد نیاز است

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۹:۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۳۳۸۷
تحول بنیادین در فرهنگ و اقتصاد، مورد نیاز است
یکصد و نود دومین جلسه شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به منظور استماع و بحث و بررسی نظرات و پیشنهادهای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سند الگو برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این جلسه رئیس شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در فراخوان تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ارکان نظام را مورد خطاب قرار دادند و اولین مخاطب ایشان، مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی و ارائه پیشنهادهای لازم به منظور اطمینان از کفایت الگو به عنوان سند بالادستی سیاست‌های کلان و نیز بازنگری سیاست‌ها در چارچوب الگو پس از ابلاغ آن بود.

واعظ زاده با یادآوری تعامل مرکز و مجمع در دوسال گذشته اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر، نظرات مجمع در اختیار مرکز قرار گیرد تا در تکمیل و ارتقای الگو مورد استفاده واقع شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز خواستار آن شد که تعامل بین مجمع و مرکز افزایش یابد. وی تجربه الگو را اولین تجربه ارتباط پیشرفت با نخبگی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: نظرات مجمع که حاصل برگزاری جلسات صحن و کمیسیون‌های مجمع و همچنین مصاحبه با اعضای مجمع بوده است بزودی پس از جمع‌بندی در کمیته منتخب مجمع به ریاست رئیس محترم مجمع،  نهایی و به حضور مقام معظم رهبری و مرکز ارسال خواهد شد و سپس جلسات مشترک بین مرکز و مجمع برگزار شود. 

محسن رضایی به اهمیت نظریه‌پردازی برای پیشرفت اشاره کرد و کلام رهبری را مورد تأکید قرار داد که اگر این نظریه‌پردازی انجام نشود نظریه‌های غربی و مادی، جای آن را پر خواهد کرد.

رضایی گفت: تحول بنیادین در فرهنگ و اقتصاد، مورد نیاز است و اصلاحات در فرهنگ و اقتصاد را با استفاده از تجربه سیاست، دفاع و امنیت می‌توان انجام داد. 

پس از آن گزارشی از بررسی‌های صحن و کمیسیون‌ها و دبیرخانه مجمع و نیز نظرخواهی از اعضای مجمع درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه شد. سپس اعضای شورای‌عالی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان رئیس شورای عالی اظهار داشت: پس از وصول نظرات مجمع، این نظرات در جلسات مشترک بررسی و استفاده کافی از آن‌ها در تکمیل و ارتقای الگو خواهد شد. اندیشکده‌های مرکز نیز آماده بررسی نظرات واصله با حضور نمایندگان مجمع خواهند بود. مباحث نظری نیز انشا الله ادامه پیدا خواهد کرد و در فرایند بلند مدت بازنگری و به روزرسانی الگو از نتایج آن استفاده خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز