یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نباید از حذف شدن ترسید/ تا سال ۱۴۰۰ اتفاقات عجیب و غریبی خواهد افتاد

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۰۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۵۹۰۷
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: سیاست جایی است که مردم هستند نه جایی که قدرت هست، لذا نباید از حذف شدن ترسید. نگرانی درباره حدف از فضای سیاسی نباید مانع تحلیل درست شود. هنوز برای اینکه اصلاح‌طلبان دست خود را باز کنند برای اینکه بگویند در انتخابات چه خواهند کرد زود است باید اطلاعات تکمیل و اخبار تحلیل و کامل شوند.

«سعید شریعتی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره مباحث مطرح شده در خصوص مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت: انتخابات رکن رکین فعالیت مسالمت‌آمیز اصلاح‌طلبانه است. هیچ اصلاح‌طلبی نمی‌تواند بگوید من سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه می‌کنم اما مسیری غیر از صندوق رای را می‌روم.

او با بیان اینکه هر اتفاقی که در کشور می‌افتد را نمی‌توان انتخابات نامید، اظهار کرد: انتخابات طبق قانون چارچوب، اصول و تعریفی دارد. دو اصل و یک روح مهم دارد. اصل انتخابات، انتخابات رقابتی، آزاد، شفاف و پیش‌بینی‌ناپذیر است.  رقابت و مشارکت دو رکن اساسی یک انتخابات سالم است، اگر افراد انتخابات از پیش تعیین شده باشند و اتفاقی بیفتد که نتیجه از پیش تعیین شده باشد و مابقی اجزا زینت‌المجالس باشند، این نه برای مردم فایده دارد و نه برای گروه‌های سیاسی.

شریعتی عنوان کرد: قبل از اینکه یک فعال سیاسی درباره مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات صحبت کند، موظف است از حاکمیت بخواهد که انتخابات برگزار کند. اصلاح‌طلبان اول باید حاکمیت را مخاطب قرار دهند تا انتخابات برگزار کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب فضای سیاسی در 1400 را غیر قابل پیش‌بینی دانست و توضیح داد: تا سال 1400 اتفاقات عجیب و غریبی خواهد افتاد که از الان نمی‌توان رفتار گروه‌های سیاسی را پیش‌بینی کرد، هیچ‌یک از جریانات مهم سیاسی اصلاح‌طلب از الان نمی‌تواند بگوید چه کنشی خواهد داشت. خط و نشان کشیدن اگر بر اساس تحلیل و اخبار و اطلاعات درست نباشد، ثمری ندارد.

او تاکید کرد: صورت انتخابات اهمیتی ندارد مهم محتوای انتخابات است که متاسفانه دوستان توجه نمی‌کنند که در هر چیزی که به اسم انتخابات برگزار می‌شود، نباید سرمایه‌های سیاسی خود را تلف کند. دوستانی اصلاح‌طلبی که می‌خواهند توپ را در زمین اصلاح‌طلبان بیندازند باید آنقدر جرات و جسارت داشته باشند که اول شورای نگهبان را مورد خطاب قرار دهند تا انتخابات رقابتی باشد.

شریعتی با بیان اینکه سیاست جایی است که مردم هستند نه جایی که قدرت هست، گفت: لذا نباید از حذف ترسید. نگرانی درباره حدف از فضای سیاسی نباید مانع تحلیل درست شود. هنوز برای اینکه اصلاح‌طلبان دست خود را باز کنند برای اینکه بگویند در انتخابات چه خواهند کرد زود است باید اطلاعات تکمیل و اخبار تحلیل و کامل شوند. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز