آمریکایی‌ها در عراق محدود شدند

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۶:۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۸۴۶۸
آمریکایی‌ها در عراق محدود شدند
فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق امروز (یکشنبه)، ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در کشورش را محدود و سرفصل «مبارزه با تروریسم» را از آن حذف کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که این فرماندهی بر مبنای راهبردی که دولت عراق ترسیم کرده، به کار مشترک خود با ائتلاف بین‌المللی ادامه می‌دهد.
سرلشکر «یحیی رسول» تاکید کرد که روابط نیروهای مسلح عراق و ائتلاف بین‌المللی مبتنی بر سه اصل اساسی «آموزش»، «تسلیحات» و «تجهیزات» است.
در این سه اصل که بر مبنای راهبرد جدید دولت عراق برای ادامه کار با نیروهای ائتلاف بین‌المللی تعریف کرده، موضوع  «مبارزه با تروریسم» که یکی از بهانه‌های شکل‌گیری این ائتلاف آمریکایی در 2014 بود، حذف شده است. 
در همین چارچوب سخنگوی وزارت دفاع عراق نیز به خبرگزاری رسمی این کشور «اینا» گفته است که راهبرد جدید عراق برای تعقیب هسته‌های تروریستی، مبتنی بر افزایش تلاش‌های اطلاعاتی است.
«تحسین الخفاجی» افزود که تلاش‌های اطلاعاتی برای پیگرد هسته‌های تروریستی از طریق استفاده از دوربین‌های حرارتی و پیگرد عناصر تروریستی در عراق افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد که همه نهادهای اطلاعاتی وابسته به دستگاه‌های امنیتی عراق تلاش‌های خود را برای پیگرد و تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش دو چندان خواهند کرد.
الخفاجی نقش نیروهای ائتلاف بین‌المللی را در این ماموریت، ارائه اطلاعات امنیتی و گشت‌زنی هوایی و در برخی مواقع ضربات هوایی حسب درخواست فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق برای مبارزه با تروریسم عنوان کرده است.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز