معاون سیاسی دولت اصلاحات:

اصلاح طلبان نیازی به یارگیری از رقیب ندارند/ با نامزد مجرب شناخته شده به صحنه انتخابات می‌آییم

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۰۵:۰۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۹۱۲۸
اصلاح طلبان نیازی به یارگیری از رقیب ندارند/ با نامزد مجرب شناخته شده به صحنه انتخابات می‌آییم
معاون سیاسی دولت اصلاحات گفت: اگر نامزد مجرب شناخته شده اصلاح طلبان با اعتماد مردم به صحنه بیایند و اجازه دهند که نیروها در عرصه رقابت حضور داشته باشند، طبعا امکان گشایشی برای حل مشکلات مردم به وجود می آید و شرایط متفاوت تر می شود.
«مرتضی مبلغ»، معاون سیاسی دولت اصلاحات، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "گمانه زنی هایی مبنی بر حمایت اصلاح طلبان از نامزد غیر اصلاح طلب در انتخابات 1400" گفت: اصلاح طلبان در این خصوص بحثی نداشتند این بحث ها زود است اما با توجه به تجاربی که در گذشته کسب شده است، اصلاح طلبان در انتخابات 1400 با نامزد یا نامزدهای شاخص اصلاح طلب ورود خواهند کرد. تجربه نشان داده است با نامزدهای غیر اصلاح طلب کار چندانی پیش نمی رود. اگر نامزد مجرب شناخته شده اصلاح طلبان با اعتماد مردم به صحنه بیایند و اجازه دهند که نیروها در عرصه رقابت حضور داشته باشند، طبعا امکان گشایشی برای حل مشکلات مردم به وجود می آید و شرایط متفاوت تر می شود.

او با اشاره به اقدامات اصولگرایان و تاثیر آن بر موفقیت اصلاح طلبان ادامه داد: بیش از انکه بخواهیم به حاشیه سازی های برخی از اصولگرایان نگاه جناحی داشته باشیم و بگوییم ایا اینها به نفع اصلاح طلبان می شود یا به ضررشان، باید نگاه ملی داشته باشیم. این حاشیه سازی ها به منافع ملی و مسائل مردم اسیب وارد می کند، مسئله ای نیست که بگوییم برای جناح ها ضرر دارد و یا بگوییم، یک جناح از آن سود می‌برد و یک جناح ضرر می بیند، خیلی فراتر از این مسایل است. این حرکت ها جنبه پوپولیسم و نمایشی دارد به اصطلاح درونش تهی است و محتوایی ندارد و عمدتا جنبه نمایشی و عوام زدگی در آن مشاهده می شود و جز اینکه، خسارت به مردم برساند و مشکلات را تشدید کند هیچ چیز دیگری در آن وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که شما در صحبت هایتان اشاره کردید که اصلاح طلبان ممکن است از چهره های شاخص در انتخابات 1400 حمایت کنند البته به شرط اینکه اینها ردصلاحیت نشوند در صورت رد صلاحیت نیروهای شاخص اصلاح طلب مجموعه اصلاح طلبان بین نظاره گر بودن یا حمایت از یک نامزد غیر اصلاح طلب کدام یک را انتخاب می کنند، گفت: اصلاح طلبان هیچ گاه نمی خواهند نظاره گر باشند و به عنوان یک نهاد مهم و تاثیر گذار در کشور، وظیفه خود می دانند که برای حل مشکلات مردم برای کمک به کشور فعال و در صحنه باشند و برنامه های خود را ارائه دهند و نامزدهای توانمند و مجرب را به جامعه معرفی کنند. متاسفانه شرایط کشور به گونه ای است که سیاست را منقبض می کند. با رد صلاحیت های عدیده ای که متاسفانه وجود دارد و در انتخابات اسفند سال گذشته هم شاهدش بودیم، طبعا دیگر تکلیفی به عهده اصلاح طلبان نخواهد بود و کاری نمی توانند، انجام دهند.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: اینکه اصلاح طلبان از نامزدهایی حمایت کنند که تضمینی وجود ندارد عملکرد آنها چگونه باشد و بی گدار به آب بزنند تجربه نشان داده، روش موفقیت آمیزی نیست؛ باید به گونه ای عمل کنیم که درست تر باشد و در راستای منافع عمومی باشد.
 
او بیان کرد: اگر اصلاح طلبان بخواهند از کسانی حمایت کنند که نمی توانند، راهگشایی کنند و نمی توانند موانع را با تدبیر و عقلانیت برطرف کنند و در این شرایط بسیار سخت و منقبض راهی را برای گشایش در امور مردم باز کنند، این چه فایده ای دارد، در نتیجه منجر به تشدید مشکلات و مسائل می شود. اصلاح طلبان باید وظیفه ملی خودشان را انجام دهند و از نامزدهای شناخته شده و تضمین شده حمایت کنند. یعنی کاندیدایی که بشود به مردم، قاطعانه اطمینان داد که این نامزدها با این پیشینه و با برنامه هایی که دارند، می توانند در کاهش مشکلات و رفع آنها به طور جدی موثر باشند.
 
او در پایان تاکید کرد: اصلاح طلبان نیازی ندارند که به دنبال افراد غیر اصلاح طلب و یارگیری از رقیب بروند این همه نیرو توانمند و شناخته شده دارند و طبعا اینها می توانند در صحنه رقابت، حضور یابند و اصلاح طلبان از آنها پشتیبانی می کنند که از منظر خودشان اطمینان داشته باشند و بتوانند، به مردم تضمین بدهند. اصلاح طلبان نیروهای توانا و مجرب دارند و تجارب گذشته هم نشان داده که اینها می توانند، گشایش در مسائل ایجاد کنند. 2/5
نظر شما