الکاظمی در دیدار بازرانی:

اقلیم کردستان بخش اساسی از عراق است

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۵:۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۶۶۲۹
اقلیم کردستان بخش اساسی از عراق است
نخست وزیر عراق امروز (پنجشنبه) در دیدار با «مسعود بارزانی» رهبر حزب دمکرات کردستان عراق گفت: اقلیم کردستان در شمال کشور بخش اساسی از عراق است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «مصطفی الکاظمی» در این دیدار که جمعی از مقامات اقلیم کردستان عراق نیز حضور داشتند افزود که اقلیم کردستان عراق بخش اساسی و کامل شده عراق است.
الکاظمی بر اهمیت هماهنگی مواضع دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق تاکید کرد و گفت: فرصت برای ارتقای جایگاه عراق در صحنه بین المللی فراهم شده است.
وی با اشاره به اهمیت پیشبرد اصلاحات به عنوان طرح ملی اظهار داشت که گفت وگو و قانون اساسی تنها چتری است که آینده عراق یکپارچه و باثبات را تامین می کنند.
به گفته وی، همکاری بین همه نیروهای مسلح و پیشمرگ ها منجر به پیروزی بر گروه تروریستی داعش شد.
مسعود بارزانی نیز بر ضرورت وجود نیت های خیر نزد همگان برای پیشبرد اصلاحات و حل همه پرونده های معلق مانده میان دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.
 دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه امروز خود درباره دیدار الکاظمی و بارزانی نوشته است که دو طرف اوضاع عمومی عراق و مهمترین چالش هایی که کشور با آن مواجه است را بررسی و بر وحدت مواضع در سطح ملی از جمله پرونده انتخابات زودهنگام در عراق تاکید کردند.
الکاظمی امروز پنجشنبه برای دیدار با مقامات اقلیم کردستان عراق و بحث و گفت وگو درباره پرونده های معلق میان دو طرف از جمله نفت و گاز، مطالبات مالی بغداد از اربیل، حقوق کارکنان اقلیم و غیره به شمال عراق سفر کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز