ادعای کوشنر:

اسرائیل اجازه زیارت مسجد الاقصی را به مسلمانان می‌دهد

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۹:۵۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۷۵۳۵
اسرائیل اجازه زیارت مسجد الاقصی را به مسلمانان می‌دهد
جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با اشاره به توافقنامه های عادی سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل مدعی شد که بر اساس بندی که در این توافقنامه ها آمده، اسرائیل متعهد شده به مسلمانان اجازه زیارت از مسجد الاقصی و اقامه نماز بدهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه اسرائیلی «تایمز اسرائیل»،‌ کوشنر شامگاه دیروز جمعه در سخنانی و بعد از توافق میان بحرین و رژیم صهیونیستی مدعی شد: این توافق به کاهش میزان تنش‌ها در جهان اسلام منجر خواهد شد و به مردم اجازه می‌دهد مسئله فلسطین را از منافع ملی و سیاست‌های خارجی خود که باید بر اولویت‌های داخلی متمرکز باشد، جدا کنند.

کوشنر همچین مدعی شد که در نهایت همه کشورهای خاورمیانه روابط خود را با اسرائیل عادی خواهند کرد.

این در حالی است که پس از اعلام عادی شدن روابط میان منامه و تل‌آویو، وزیران خارجه بحرین و اسرائیل ساعتی پیش نخستین گفت‌وگوی تلفنی رسمی خود را انجام دادند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد. 

بدین ترتیب،‌ بحرین دومین کشور بعد از امارات است که طی روزهای اخیر روابط خود را با اسرائیل عادی می‌کند.

اگرچه منابع صهیونیستی فاش کردند که روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است. 

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات نیز ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای از عادی‌سازی رسمی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو رسماً خبر دادند.

اقدام بحرین و امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است. 

نظر شما