عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس یازدهم:

اعضای کمیسیون حقوقی ۸ نفر هستند/ نمایندگان فراخور با مشکلات منطقه خود در کمیسیون عضو می‌شوند نه متناسب با مدرک و سوادی

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۵:۳۴:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۸۴۸۴
اعضای کمیسیون حقوقی ۸ نفر هستند/ نمایندگان فراخور با مشکلات منطقه خود در کمیسیون عضو می‌شوند نه متناسب با مدرک و سوادی
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس یازدهم گفت: نمایندگان به فراخور مشکلات منطقه خود به عضویت کمیسیون‌ها در می‌آیند نه متناسب با مدرک و سوادی که دارند.

«سید کاظم دلخوش اباتری»، نماینده مردم صومعه‌سرا و عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با وضعیت «کمیسیون حقوقی قضایی مجلس» گفت: در همه ادوار مجلس، نمایندگان به کمیسیون قضایی رغبتی نداشته‌اند و این کمیسیون در بین نمایندگان از اقبال کمی برخوردار بوده است زیرا نمایندگان ترجیح می‌دهند در کمیسیون‌هایی به عضویت در آیند که در حوزه‌های انتخابیه، تاثیر بیشتری داشته باشد و چون کمیسیون حقوقی و قضایی، اینگونه نیست نمایندگان ترحیح می‌دهند، عضو کمیسیون‌های دیگر شوند تا مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را حل کنند. نمایندگان به فراخور مشکلات منطقه خود به عضویت کمیسیون ها در می آیند نه متناسب با مدرک و سوادی که دارند.

او ادامه داد: در جریان بررسی جزئیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 38 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با اکثریت آرا این طرح را مصوب کردند و حال باید اعضای هیات رئیسه، تعداد اعضای کمیسیون حقوقی را مشخص کنند تا جلسات رسمی را برگزار کنیم. این طرح در مجلس تصویب شد و به شورای نگهبان ارجاع شده و هفته آینده، اعلام وصول می شود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: در حال حاضر اعضای کمیسیون حقوقی ۸ نفر هستند. 

نظر شما