جلسه مجلس به درخواست مصری غیرعلنی شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۰:۵۵:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۸۸۰۳
جلسه مجلس به درخواست مصری غیرعلنی شد
نمایندگان مجلس با برگزاری جلسه سوال از وزیر تعاون در صحن به صورت غیرعلنی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «عبدالرضا مصری»، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز پیش از طرح سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، که درباره افزایش حقوق مستمری‌ بگیران بود درخواست کرد جلسه مجلس و سوال از وزیر کار به صورت غیرعلنی برگزار شود.

مصری مطرح کرد: غیرعلنی کردن مجلس به نفع سوال کننده است اما من نکاتی دارم که باید به صورت محرمانه، مطرح شود.

او افزود: ما به دنبال رفع مشکل هستیم و به دنبال یقه گرفتن و سوال پرسیدن نیستیم. 18 ماه است که بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار، برای یک امر قانونی معطل هستم اگر جلسه غیرعلنی باشد و بتوانیم مسائل را مطرح کنیم، موجب خواهد شد این مسئله خوراک بیگانگان، نشود. درخواست من برگزاری جلسه به صورت غیرعلنی است.

در ادامه حسین حاجی دلیگانی مطرح کرد: با غیرعلنی شدن جلسه مخالف هستم زیرا شفافیت مهم‌ترین موضوع است. باید مردم در جریان قرار بگیرند و بدانند که دولت به بسیاری از احکام در برنامه ششم، عمل نکرده است. مطلبی به این مهمی را باید به صورت علنی مطرح کنیم.

در ادامه مالک شریعتی در اخطاری گفت: در اصل 69 قانون اساسی آمده است که در شرایط اضطراری در صورتی که امنیت کشور ایجاب کند، به تقاضای رئیس جمهور یا یکی از وزرا یا 10 نفر از نمایندگان، جلسه مجلس غیرعلنی می شود. من از توضیحات مصری متوجه نشدم موضوع چرا امنیتی است و این مسئله، موجب وهن قانون است. 

در ادامه، تعداد 10 نفر از نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، خواستار ادامه نشست و بررسی سوال نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیرعلنی شدند که با 160 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن مورد موافقت قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز