عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

هر اندازه که مجلس اصول‌گرای انقلابی مشکلات را حل کرد، رییس جمهور بعدی هم، حل می‌کند/برخی خواسته‌های امام (ره) را زیر پا گذاشتیم/خرید ملک توسط ایرانیان در ترکیه درد است

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۰۵:۰۵:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۹۶۳۴
هر اندازه که مجلس اصول‌گرای انقلابی مشکلات را حل کرد، رییس جمهور بعدی هم، حل می‌کند/برخی خواسته‌های امام (ره) را زیر پا گذاشتیم/خرید ملک توسط ایرانیان در ترکیه درد است
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در رابطه با اینکه برخی از اصول‌گرایان علاوه براینکه بر طبل حل مشکلات در دولت اصول‌گرا می‌کوبند، اصلاح‌طلبان را مقصر وضع موجود می‌دانند، گفت: هر اندازه که مجلس اصول‌گرای انقلابی مشکلات را حل کرد، رییس جمهور بعدی هم مشکلات را حل خواهد کرد.

«محمدرضا خباز»، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در پاسخ به این پرسش که بسیاری دولتی که با حمایت اصلاح‌طلبان بر روی کار آمده را مقصر اصلی وضع به وجود آمده می‌دانند، با این وجود و در این شرایط، اگر دولت اصول‌گرا روی کار بود، وضعیت چگونه بود؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: چند علت باعث به وجود آمدن شرایط اقتصادی در کشور شده‌اند، یکی از این دلایل تحریم‌های آمریکا است، به این معنی که هر کشوری با ایران رابطه اقتصادی داشته باشد، آمریکا آن کشور را دشمن خود تلقی می‌کند و علاوه بر اینکه کشور مورد نظر را جریمه می‌کند، حتی قطع ارتباط هم می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: لذا حتی کشورهای دوست هم اجازه ارتباط با ایران را ندارند و شرکت‌هایی که در پارس جنوبی با ایران همکاری می‌کردند، هم قراردادهای خود را معلق کردند و کشور را ترک کردند. در این شرایط اگر یک رئیس‌جمهور اصول‌گرا بود، اگر اوضاع بدتر نبود، بهتر هم نبود چراکه اصول‌گرایان به ظاهر در مورد رابطه با آمریکا از اصلاح‌طلبان حساس‌تر هستند و هر نوع رابطه با آمریکا را خلاف مصالح کشور می‌دانند. همچنان که FATF و پالرمو را دو سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام که اکثریت آن را اصول‌گرایان تشکیل می‌دهند، نگه داشتند و بعد که مهلت زمانی آن برای تصویب به اتمام رسید، آن را برگرداندند.

خباز ادامه داد: بنابراین اگر یک فرد اصول‌گرا رئیس جمهور بود نه تنها اوضاع بهتر نبود، بلکه بدتر هم بود. بهترین نمونه این قضیه دولت احمدی‌نژاد است. او به ظاهر نظامی نبود اما همه نظامی‌ها را بر سرکار آورده بود همچنان که اکثر وزرا، استانداران و فرمانداران دوره او، نظامی بودند. احمدی‌نژاد با 44% در صد تحریم دولت را تحویل داد، بنابراین به این صورت نیست که آقایان فکر می‌کردند که اگر یک اصول‌گرا، رئیس‌جمهور شود شرایط اقتصادی کشور بهتر می‌شود، در واقع اینها خود را به تجاهل می‌زنند. این قضیه بسیار روشن است که عمده مشکل ما در اقتصاد ناشی از عدم، سرمایه‌گذاری است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه، در دوران خاتمی هم برخی نمی‌گذاشتند که او کار کند، تصریح کرد: حدود 15 سال است که سرمایه‌‎داران ایرانی در اثر شرایط اقتصادی بد از کشور خارج و سرمایه خود را هم از کشور، خارج کردند. در این شرایط باید امنیت و آشتی ملی در کشور برقرار شود و به افراد، عفو عمومی داده شود تا بتوانند، سرمایه‌های خود را به داخل کشور برگردانند، کدام رئیس‌جمهور اصول‌گرا می‌تواند این کار را انجام دهد؟! چنین فردی وجود ندارد چرا که شرایط و ساختار ما به نحوی نیست که رئیس‌جمهور بتواند به تنهایی چنین تصمیمی را بگیرد.

خباز با اشاره به بسترسازی جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی اظهار کرد: سرمایه‌گذار خارجی در صورتی وارد کشور می‌شود که تحریم‌ها برداشته شوند. وقتی اصول‌گرایان تحریم‌ها را اضافه می‌کنند و با برجام مخالفت می‌کنند، کدام رئیس جمهور اصول‌گرا به دنبال برداشته شدن تحریم‌ها و جذب سرمایه‌گذار خارجی گام بر می‌دارد؟! واقعیت این است که سرمایه‌گذاری در ایران با موانع و تحریم‌های بیرونی و داخلی، روبرو است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه برخی معتقدند رییس جمهور بعدی از جریان اصول‌گرا خواهد بود و به همین دلیل شرایط بهتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: هر اندازه که مجلس اصول‌گرای انقلابی مشکلات را حل کرد، رییس جمهور بعدی هم مشکلات را حل خواهد کرد. در حال حاضر مشکل زیرساختی داریم و تا زمانی که مشکل زیرساخت‌ها حل نشود، مشکلات اقتصادی هم حل نخواهد شد.

خباز ادامه داد: افرادی که شعار حل مشکلات اقتصادی را می‌دهند، به دنبال جذب رأی مردم هستند و می‌خواهند این 4 سال را به خوشی بگذرانند، چراکه بدون حل مشکل جذب سرمایه‌گذاری، گره‌ای از مشکلات اقتصادی باز نمی‌شود، معجزه که نمی‌شود کرد حتی پیامبر و امیرالمونین که حکومت‌داری کردند و می‌توانستند معجزه کنند، برای اداره کشور معجزه نکردند چراکه قرار نیست، کشور با معجزه اداره شود، کشور باید با عقل، برنامه‎ریزی، وحدت، خرد جمعی و تدبیر اداره شود. در حال حاضر این موارد در کشور وجود ندارند و سردمدار آنها اصول‌گرایان هستند، آنچنان که هر جا حرف از اختلاف زده می‌شود، پای یک اصول‌گرا وسط است. به عنوان مثال وقتی برجام داشت به جای خوبی می‌رسید، از داخل شروع کردند به حمله کردن به برجام و علیه آن سخن گفتن و وقتی برجام تثبیت شد، گفتند آن 5 کشور می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند اما اجازه نمی‌دهیم آمریکا در داخل ایران سرمایه‌گذاری کند، آمریکا هم از آن خارج شد و کسی هم قدرت مقابله و ایستادگی در برابر آن را ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: رئیس جمهور آینده چه اصلاح‌طلب باشد و چه اصول‌گرا ابتدا باید به این پرسش پاسخ بدهد که برای جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و 3 هزار هزار میلیون تومان نقدینگی سهم بخش خصوصی، چه برنامه‌ای دارد؟!

خباز با تاکید بر اینکه بهتر است اصولگرایان به نفع مردم از لج و لجبازی دست بردارند با دولت بردارند، تصریح کرد: در حقیقت این نکته در وصیت نامه امام (ره) بود. مشکل این است به جای اینکه وصیت نامه امام را بر  روی سر قرار بدهیم، برخی از مواد آن زیرپا گذاشتیم. وصیت نامه امام (ره) این بود که ید واحده باشید، ایشان فرموده بودند که من از آمریکا و شوروی نمی‌ترسم بلکه از اختلاف میان شما می‌ترسم. در حال حاضر اختلافی که در کشور ما وجود دارد، در میان کشورهای کمی در دنیا دیده می‌شود، شرایط به نحوی است که هر کسی هر کاری می‌خواهد انجام دهد، چوب لای چرخ آن می‌گذارند و همین موارد باعث فرار سرمایه‌گذار ایرانی از کشور می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان یادآور شد: چه دردی از این بالاتر که سال گذشته بیشترین افرادی که در ترکیه خانه خریدند، ایرانی‌ها بودند. این واقعا درد است. وقتی رئیس جمهور بیاید و کسی با او همکاری نکند، کار به جایی نخواهد رسید. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز