انصاری خطاب به توهین کنندگان به رییس جمهور:

آقایانی که باد می‌کارند، طوفان درو می‌کنند!/ برای مذاکره و صلح با کشورهای خارجی رفراندوم برگزار شود تا مردم نظر بدهند

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۰۵:۰۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۴۱۲۱
آقایانی که باد می‌کارند، طوفان درو می‌کنند!/ برای مذاکره و صلح با کشورهای خارجی رفراندوم برگزار شود تا مردم نظر بدهند
چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: آقایانی که باد می کارند یقیناً باید به دنبال دروکردن طوفان باشند.

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره اظهارات مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که خطاب به رئیس جمهور در توییترش نوشت: «با منطق شما رهبر انقلاب باید دستور دهند شما را اعدام کنند تا مردم راضی شوند» به خبرنگار سیاسی برنا گفت: آقایانی که باد می‌کارند یقیناً باید به دنبال درو کردن طوفان باشند. در مجموع استفاده از تعابیر زشت و غیر اخلاقی، با توجه به اتفاقاتی که در روزها و ماه های اخیر رخ داده آن هم از سوی کسانی که ادعای مسلمانی دارند، امری زشت و ناپسند است.

او افزود: وقتی فضا به سمت توهین و افترا پیش برود پایبندی به مرزهای اخلاقی نیز از بین خواهد رفت، از این رو توهین کنندگان باید به این نکته توجه کنند که به تعبیری شتر درِ خانه آنها نیز می‌خوابد. در نهایت روحانی هم می‌رود اما با توجه به شرایطی که در انتخابات اخیر مجلس رخ داده، پیش‌بینی می‌شود فضای سیاسی محدود شود، جریان یکدست اصولگرا نیز، خواب حاکمیتی را در سر دارند که طبیعی است، اخلاق زشت غیر اسلامی در دوره حاکمیت خودشان، دامن آنها را هم خواهد گرفت. در ارتباط با صلح امام حسن (ع) با معاویه نیز امام حسن مجتبی فرمودند در شرایطی که مردم جنگ را نمی‌خواهند و آمادگی نبرد با دشمن را نیز ندارند همچنین به دلیل حفظ شیعیانم، تن به صلح دادم.

انصاری ادامه داد: همچنین اگر به قیام امام حسین (ع) نگاه کنیم این اقدامات در راستای زنده نگه داشتن اسلام بود. در ارتباط با ماجرای غدیر به عنوان پیروان علوی و معتقدین به علی (ع)، بر این باوریم که پیامبر اسلام جانشینی و ولایت خود را به حضرت علی تفویض کردند و مردم در همانجا نیز بیعت کردند که مانند رأی دادن امروزی بود اما وقتی فضای عمومی جامعه مناسب نبود در تاریخ شاهدیم علی (ع) 25 سال سکوت کردند هرچند درباره عدول از ارزش‌های اخلاقی و قانونی، نکاتی را گوشزد می کردند.

این فعال سیاسی ادامه داد: مذاکره و صلح با کشورهای خارجی و ارتباط حسنه داشتن با کشورهای دیگر به عنوان یکی از چالش‌های جدی سیاست خارجی بین نخبگان و دست اندرکاران مطرح است در واقع یکی از اصول قانون اساسی بحث رفراندوم است؛ آقایانی که معتقدند مردم این را می‌خواهند چه ایرادی دارد رفراندوم برای بسته بودن شرایط انتخابات و بالا بردن اختیارات شورای نگهبان برای حذف مخالفان سیاسی خود برگزار کنند و نظر مردم را نیز جویا شوند!

او ادامه داد: بنابراین اینها راهکارهای قانونی است که آقایان اجازه دهند و آن را به حساب این قضیه بگذارند که خواست ملت است به بیانی دیگر آقایان رفراندم برگزار کنند تا ببینند، خواسته ملت چیست تا آن را عملی کنند. 

او اضافه کرد: از این رو اظهارات روحانی استناد به رخدادهای قرآن، احادیث، روایات و تاریخ است اگر به ولایتعهدی امام رضا دقت کنیم می بینیم که امام رضا با دستگاه جور عباسیان و مأمون  هماهنگی و سنخیتی نداشتند اما برای مصلحت جامعه ولایتعهدی را می پذیرند و در همان فرصتی که برایشان رخ می‌دهد، به توده های مردم آگاهی می دهند.

انصاری بیان کرد: از این رو همانگونه که ائمه به مصالح عمومی جامعه توجه می کردند مسئولان و دست اندرکاران نظام نیز باید به این امر توجه کنند و اگر قرار بر درس آموزی از ائمه است، مسئولان حتی اگر با موضوعی که به نفع مصالح عمومی است مخالف باشند طبیعی است به آن تن داده و مصلحت امت را در نظر بگیرند.

او افزود: در مجلس اول، دوم و سوم نظارت استصوابی نداشتیم و اکثر کنشگران سیاسی که در عرصه بودند امکان حضور در انتخابات را داشتند که از سالم ترین مجالس طول تاریخ بعد از انقلاب، همین مجالس اول، دوم و سوم بود.

او در پایان گفت: اما از مجلس چهارم که نظارت استصوابی و رد صلاحیت گسترده در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفته به عنوان مثال در دوره اخیر مجلس شاهدیم که سه، چهار نفر از عناصر اصلی مجلس از جمله رییس کمیسیون اصل نود با جرایم متعدد اقتصادی دستگیر شدند و بقیه نیز پس از پایان مجلس، فسادهایشان در حدی بود که دستگیر شده و نامشان اعلام شد. این امر نشاندهنده آن است که در مجالس اول تا سوم، تشخیص مردم، تشخیص درست تری بوده است. در واقع همین  حضور مردم موجب پیروزی انقلاب شد. در نتیجه باید گفت وقتی مردم درخواستی دارند ضروری است دولت و دست اندرکاران و همه کسانی که در اجرا، دستی بر آتش دارند، خواسته آنها را محقق کنند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز