نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

افشاگران فساد، مبلغی میلیونی دریافت می‌کنند/ این طرح را مفید می‌دانم/ متهمان به جای پاسخگویی، طلبکار افشاگران شده‌اند

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۱:۳۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۰۸۰۳
افشاگران فساد، مبلغی میلیونی دریافت می‌کنند/ این طرح را مفید می‌دانم/ متهمان به جای پاسخگویی، طلبکار افشاگران شده‌اند
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اتفاقات زیادی در طول سال‌های گذشته رخ داده که به نظر می‌رسد جای شاکی و متهم با یکدیگر عوض شده است و متهمان به جای پاسخگویی، طلبکار افشاگران شده‌اند.

«حسن نوروزی»، نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با طرح حمایت از افشاگران فساد گفت: طرح حمایت از افشاگران فساد از صحن مجلس به کمیسیون حقوقی ارجاع داده شد و هنوز در صحن کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است، پس از بررسی پیرامون آن و اخذ مصوبه کمیسیون، طرح به صحن علنی می آید. 

او در توضیحاتی در رابطه با کلیت این طرح گفت: بنا در کشور بر این است که در جمهوری اسلامی فساد نباشد و یا خیلی کم باشد، بخشی از فسادهای کنونی مربوط به قانون گذاری ها است. برخی از ضابطین می گویند که هزاران میلیارد به نفع مملکت برای کشف فساد کمک می کنند اما تشویقی برایشان در نظر گرفته نمی شود. لذا در این طرح دیده شده است که بر همین اساس، کسانی که خدمت و مفاسدی را کشف می‌کنند و فضا را برای فاسدان ناامن می کنند، وجوهی به آنها پرداخت شود. اتفاقات زیادی در طول سال‌های گذشته رخ داده که به نظر می‌رسد جای شاکی و متهم با یکدیگر عوض شده است و متهمان به جای پاسخگویی، طلبکار افشاگران شده‌اند.

نوروزی بیان‌ کرد: در این طرح قرار است علاوه بر تامین امنیت افشاکنندگان فساد اعم از تامین شغلی، خانوادگی، برخی پاداش‌ها و جوایز به افشاکننده نیز تعلق بگیرد تا افراد برای افشا فساد تشویق شوند. مبلغی که برای افشاگران فساد در نظر گرفته شده میلیونی است و مبلغ کمی نیست، اکنون رقم آن را بخاطر ندارم.

او در پایان مطرح کرد: برای آنکه جامعه روبه شفافیت برود و عاری از هر گونه فسادی باشد، باید اقداماتی صورت گیرد. امروز بدبینی‌ها و بی اعتمادی‌ها، منجر به عدم همراهی مردم با مسئولین شده است. موفقیت چنین طرحی می‌تواند مفید باشد.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز