رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

سبد محصولات راهبردی پدافند سایبری به بیش از ۲۰۰ محصول رسیده است/ درایت رهبر معظم انقلاب، راهبرد فشار حداکثری دشمن را نقش برآب کرد

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۵:۰۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۸۱۷۵
سبد محصولات راهبردی پدافند سایبری به بیش از ۲۰۰ محصول رسیده است/ درایت رهبر معظم انقلاب، راهبرد فشار حداکثری دشمن را نقش برآب کرد
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور استفاده از خدمات بومی، تحلیل حوادث و ارزیابی مستمر میزان آمادگی‌های امنیتی و پدافندی با برگزاری رزمایش‌های سایبری را از اقدامات مهم در تامین امنیت زیرساخت‌های حیاتی برشمرد و گفت: سبد محصولات راهبردی پدافند سایبری به بیش از ۲۰۰ محصول رسیده است.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، نشست تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد تداوم تولید در صنایع معدنی و فلزی با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، خداداد غریب‌پور  رئیس هیات عامل ایمیدرو به صورت ویدئو کنفرانسی در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد.

سردار جلالی در این نشست با بیان اینکه راهبرد دشمن، تداوم فشار با استفاده از همه مولفه‌های قدرت علیه کشور است، اظهار داشت: دشمن اکنون یک جبهه جنگی جدید را علیه ما گشوده است. بستر این جنگ اقتصاد و هدف آن مردم است.  

وی ادامه داد: در این مدل جنگ، که به جنگ ترکیبی هیبریدی معروف است، دشمن اثرگذاری فشارها به مردم را به‌عنوان شاخص تعریف کرده است.  با این رویکرد، دشمن در تلاش است در بستری برپایه اقتصاد زیرساخت‌های حیاتی را هدف برنامه‌های خود قرار دهد تا با از کارانداختن آنها و اختلال در خدمت رسانی به مردم، زمینه نارضایتی فراهم شود که در این عرصه ناکام مانده است.

وی با بیان اینکه راهبرد رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تحت فشار مذاکره نمی‌کنیم، راهبرد فشار حداکثری دشمن را نقش برآب کرد و هدف دشمن را از بین برد، خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن از تحریم های اقتصادی فروپاشی نظام اقتصادی کشور بوده است اما علی رغم فشارهایی که به کشور آمده است نظام اقتصادی کشور با وجود شرایط بیماری کرونا پایدار مانده است.  

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور  با اشاره به نقش شاخص ایمیدرو در حوزه صنعت و معدن کشور تصریح کرد: در این سازمان ایمیدرو یکی از موضوعات مهم، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی است و با توجه به اینکه عمده این زیرساخت‌ها فنی هستند، بنابراین نیازمند یک رویکرد علمی و دانشی در این حوزه هستیم.

وی افزود: حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی موسوم به CIP در حال تبدیل به یک رشته و دانش جدید در دانشگاهها است که در حوزه فعالیت ایمیدرو لازم است که به این موضوع پرداخته شود.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: امروزه حفظ تداوم کارکرد صنایع در شرایط تهدید و بحران جزو رویکردهای دانشی در حوزه پدافند غیرعامل و از مهمترین حوزه‌های دانشی است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: مجموعه ایمیدرو با توجه به شرایط خاص کشور و با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، توانسته است کارکرد خود را حفظ و به تاب آوری اقتصاد کشور کمک شایان توجهی داشته باشد.

سردار جلالی در ادامه به نقش و جایگاه صنایع راهبردی در شرایط جنگ اقتصادی پرداخت و گفت: در مقابله با جنگ ترکیبی که دشمن علیه ما به راه انداخته است، راهبرد ما صرفا حمایت از تولید داخلی و نگاه به درون است لذا هرچه ممکن است باید به حمایت از تولید داخل تاکید شود.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که در همه جنگ ها قواعد و قوانین خاص جنگی وضع می‌شود  ما هم در شرایط جنگ اقتصادی نیازمند تسهیل قوانین هستیم تا بتوان آزادی عمل به دستگاه ها جهت رفع این موانع و مشکلات داده شود.  

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه به موضوع تهدیدات سایبری در صنایع و زیرساخت‌ها پرداخت و با اشاره به تولید ضد بدافزارهای بومی در کشور برای مقابله با تهدیدات ناشی از استفاده از نرم افزارها و ایمپلنت‌های صنعتی خارجی در صنایع زیرساختی کشور تصریح کرد: خوشبختانه توان علمی کشور در این عرصه بالاست و نرم افزارهای بومی عملکرد خوبی در حوزه اجرا نیز داشتهاند و امروز سبد محصولات راهبردی پدافند سایبری به بیش از ۲۰۰ محصول رسیده است.  

سردارجلالی، استفاده از نرم افزارها و خدمات بومی، تحلیل حوادث و آسیب پذیری و ارزیابی مستمر میزان آمادگیهای امنیتی و پدافندی با برگزاری رزمایشهای سایبری را از دیگر اقدامات مهم برای تامین امنیت سایبری در زیرساخت‌های حیاتی برشمرد که باید به آنها توجه ویژه ای صورت گیرد.

نظر شما