سخنگوی وزارت امور خارجه:

کانادا از رفتارهای دوگانه دست بردارد/ شهادت سربازان و سپاهیان ایران را در سوریه نشنیدم/ حضور ایران در سوریه مستشاری است و هرکسی خللی ایجاد کند پاسخ کوبنده می‌گیرد

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۰:۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۱۵۳۶
کانادا از رفتارهای دوگانه دست بردارد/ شهادت سربازان و سپاهیان ایران را در سوریه نشنیدم/ حضور ایران در سوریه مستشاری است و هرکسی خللی ایجاد کند پاسخ کوبنده می‌گیرد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کانادا از استانداردهای دوگانه در رفتارهای خود دست بردارد و به تعهداتش عمل کند.

به گزارش برنا، «سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه، صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، با گرامیداشت روز بسیج اظهار کرد: بسیج میراث امام خمینی است و امیدواریم این شجره طبیه به حیات خود ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات سیاست خارجی در هفته گذشته اظهار داشت: ۲۷ آبان پیرو اقدامات سیاسی، مخرب و ضد حقوق‌بشری کانادا در همراهی با تروریسم اقتصادی آمریکا و جریان‌های ضد انقلاب، سفیر ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا را احضار کردیم. دولت کانادا به تعهدات خود پایبند باشد و از استانداردهای دوگانه در گفتار و عمل دست بردارد. زمینه‌های همکاری زیادی وجود دارد. با این حال رویکرد دولت کانادا در این سال‌ها مخرب بوده است.

خطیب‌زاده همچنین با اشاره به گفت‌وگوی ظریف با همتای انگلیسی اش گفت: وزیر امور خارجه و وزیر خارجه انگلیس در این گفت و گو درخصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند. 

خطیب زاده با اشاره به موضوع قره باغ بیان کرد: سیاست ایران اصولی و تداوم دار است. ما نسبت به هیچ درگیری بی تفاوت نیستیم. طبیعی است که به هیچ طرفی اجازه نمی دهیم به انتقال سلاح دست بزند. راه حل نظامی آخرین راه حل است. منطقه بیش از این تحمل درگیری را ندارد.

خطیب زاده با اشاره به لغو سفر ظریف به مسکو و باکو اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت ارمنستان در سطح وزارت خارجه تغییری داشت، فقط قرار بود این سفر به مسکو و آذربایجان انجام شود اما بدلیل نشست بررسی فوق العاده، بودجه همه وزرا موظف به حضور در جلسه صبح و عصر تا آخر هفته هستند بنابراین این سفر به تعویق افتاد و دوباره، برنامه ریزی می شود. بحران قره باغ موضوع این سفر است اما روابط دو جانبه با این کشورها، به خصوص با روسیه داریم. روابط ما با آذربایجان رو به گسترش است. من بارها عرض کردم سیاست ایران شناخته شده و براساس حسن همسایگی است. لذا ایران سعی کرده روابط متوازن با همه پایتخت ها داشته باشد. انشاالله این سفر به نتیجه برسد.

او تاکید کرد: من شهادت سربازان و سپاهیان ایران را در سوریه نشنیدم. رژیم اشغالگر قدس می داند فصل بزن و در رویی تمام شده و محتاطانه حرکت می کند. خوی تجازوکارانه این رژیم قابل درک نیست و تنها راه حل آن مقاومت صد درصدی است. حضور ایران در سوریه مستشاری است و اگر کسی خللی ایجاد کند، پاسخ کوبنده می گیرد. قبلا هم پاسخ کوبنده گرفتند و  به لانه های خود فرار کردند.

خطیب زاده با اشاره به اصابت یک موشک به محوطه سفارت ایران در کابل اظهار کرد: حمله به سفارت ایران در افغانستان نبود. ارگ هم خسارت دید. سفارت ایران در بهترین محله کابل است و این موضوع در چارچوب روابط ایران و افغانستان در حال پیگیری است. برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید است؛ برای ما امنیت مهم است.

او افزود: ما نگران همسایه عزیزمان افغانستان هستیم. همسایه ما از جنگ، تروریسم، تجاوز ایالات متحده زخم خورده است. این موضوع برای ما مقوله جدی است و تلاش می کنیم آن را مرتفع کنیم. مسئولیت کامل این قضایا را برعهده کسانی می دانیم که بدون در نظر گرفتن خواسته مردم افغانستان همچنان بر مواضع غیر اصولی خود پافشاری می کنند. تروریسم به هر شکلی محکوم است. و تنها راه برقراری صلح پایدار در افغانستان از مسیر گفتگوهای بین الافغانی می گذرد که جمهوری اسلامی ایران هم از آن حمایت می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز