گفت و گوی پوتین با علی اف و پاشینیان درباره قره‌باغ

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۲۰:۲۷:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۳۱۶۳
گفت و گوی پوتین با علی اف و پاشینیان درباره قره‌باغ
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان درباره وضعیت قره باغ و توافقنامه صلح این منطقه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش برنا، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که پوتین  ۲۳ نوامبر(روز دوشنبه) با پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و روز ۲۴ نوامبر (امروز ) با علی اف رییس جمهوری آذربایجان درباره قره باغ گفت و گو کرد.

در بیانیه کرملین گفته شده است: در گفت و گوهای تلفنی پوتین با پاشینیان و علی اف، نتایج سفر روز ۲۱ نوامبر (اول آذر ماه) هیات بین سازمانی روسیه به ایروان و باکو و روند اجرای مفاد بیانیه سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره قره باغ بررسی شد.  

در این گفت و گوها همچنین برنامه کار صلحبانان روسیه در منطقه قره باغ و گامهای بعدی برای ارائه کمک های انسانی به ساکنان این منطقه بررسی شد.  

رییس جمهوری روسیه با نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهوری آذربایجان درباره مسائل مربوط به همکاری های اقتصادی و آزادسازی (رفع انسداد) زیرساخت های حمل و نقل در منطقه نیز گفت وگو کرد .

هیات بین سازمانی روسیه که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، سرگئی شایگو وزیر دفاع و الکساندر نوواک اعضای آن را تشکیل می دهند روز شنبه به ایروان و باکو سفر کرده و با پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و علی اف رییسجمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

روسیه هفته گذشته در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبان به قره باغ اعزام کرده و قرار است در مجموع یکهزار و ۶۰۰ نیروی نظامی روس در این منطقه مستقر شوند.  

به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز