عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم:

آمریکا وارد دوران جدیدی از تنش شد/ افرادی که ترامپ را ساپورت می‌کنند از نیروهای افراطی در سطوح پایین اجتماعی و تحصیلاتی هستند

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۲۳:۴۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۷۷۶۳
آمریکا وارد دوران جدیدی از تنش شد/ افرادی که ترامپ را ساپورت می‌کنند از نیروهای افراطی در سطوح پایین اجتماعی و تحصیلاتی هستند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: من فکر نمی کنم که آمریکایی ها دیگر از آن ثبات سیاسی و اجتماعی که تصور و تبلیغ می کردند، برخوردار باشند و حتما شاهد یک سری تنش ها و درگیری های جدید و حتی اقدامات تجزیه طلبانه در برخی ایالات خواهیم بود و آمریکا وارد تنش جدیدی شده که مدیریت آن برای فردی مثل بایدن، مشکل خواهد بود.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: ترامپ در نبرد تحقیقاتی که با کلینتون داشت در دور قبل این جمله را همیشه تکرار می کرد که دست هایی همیشه پشت صحنه هستند که رئیس جمهوری آمریکا را تعیین می کند؛ واقعیت همین است که دموکراسی آمریکایی یک دموکراسی منحصر به فردی است که نوعا صاحبان پول، قدرت و گروه های صهیونیست می توانند در آن اعمال نفوذ کنند.

او اظهار کرد: جالب است که این دموکراسی می خواهد خود را الگو سایر کشورها و سایر مناطق کند. شخص ترامپ به طور مشخص قبل از شروع رای گیری ها و زمان رای گیری که چند روز به طول انجامید دائما موضوع تقلب در انتخابات و استفاده از هویت مردگان برای رای دادن، دور انداختن آرا و ایرادات دیگر در نوع رای گیری پستی را تکرار می کرد و خیلی از پیش بینی ها منطبق بر این بود که ترامپ به این راحتی ها صحنه را خالی نمی کند.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: شاید برای برخی قبول باور نبود اما هرچه نزدیک شدیم دیدیم این قضیه اتفاق می افتد. افرادی که در این شرایط ترامپ را ساپورت می کنند از نیروهای افراطی در سطوح پایین اجتماعی و تحصیلاتی هستند که او را مظهر و نماد درخواست های خودشان در جامعه آمریکایی می دانند. به راه انداختن این فضاها و جوسازی ها برای ترامپ هم بسیار جذاب و هم شدنی است. شاید برای اولین بار بود که چنین حمله ای به کنگره شد و چنین اتفاقاتی افتاد. دیدیم چندین نفر کشته شدند از جمله خانمی که سابقه 15 سال حضور در ارتش آمریکا را داشت.

او تصریح کرد: این ها همه نشان دهنده این است که آمریکا وارد یک دورانی شده که حتی برای مردم این کشور الگوی دموکراسی قابل قبول نیست و یک گسست اجتماعی در جامعه امریکایی رخ داده که این می تواند، شروع افولی باشد که هم امام و هم مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترامپ اصلا قابل پیش بینی نیست نه در زمان ریاست جمهوری و نه الان که در دوران انتقال به سر می برد. جدیدترین موضع گیری که داشت این است که گفت، 75 میلیون رای داریم و ساکت نخواهیم نشست. یک دوره جدید سیاسی اجتماعی در امریکا رقم می خورد و افرادی که از ترامپ حمایت می کنند به دنبال روش های جدیدتری در جامعه آمریکا خواهند  بود.

او متذکر شد: من فکر نمی کنم که آمریکایی ها دیگر از آن ثبات سیاسی و اجتماعی که تصور و تبلیغ می کردند، برخوردار باشند و حتما شاهد یک سری تنش ها و درگیری های جدید و حتی اقدامات تجزیه طلبانه در برخی ایالات خواهیم بود و آمریکا وارد تنش جدیدی شده که مدیریت آن برای فردی مثل بایدن، مشکل خواهد بود.

جمالی نوبندگانی در پایان تاکید کرد: سابقه نداشته رئیس جمهوری در مراسم تحلیف شرکت نکند. مراسم تحلیف نمادی از دموکراسی آمریکایی ها برشمرده می شود که این مراسم حالت سمبلیک داشته اما الان خود بایدن هم از نیامدن ترامپ استقبال  کرده و گفته چه خوب که نمی آید و اعلام کرده اولویت های دیگری دارد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز