کرونا بلای جان نیروهای نظامی حاضر در مراسم تحلیف بایدن شد!+جزییات

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۰۰:۳۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۴۶۷۶
کرونا بلای جان نیروهای نظامی حاضر در مراسم تحلیف بایدن شد!+جزییات
یک مقام آمریکایی خبر داد که بین 100 تا 200 نفر از نیروهای گارد ملی این کشور که در روز تحلیف رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن مستقر شده‌ بودند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش برنا؛ خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد که بین 100 تا 200 نفر از نیروهای گارد ملی که برای حفظ امنیت مراسم تحلیف بایدن در واشنگتن مستقر شده‌اند،‌ تست ابتلا به کرونای آنها مثبت اعلام شده است.

ساعاتی بعد از پایان مراسم تحلیف رئیس‌جمهور آمریکا، نیروهای گارد ملی که برای تامین امنیت این مراسم در ساختمان کنگره مستقر شده بودند، برای استراحت به پارکینگ‌های اطراف بدون امکانات گرمایشی فرستاده شدند. 

سخنگوی نیروهای گارد ملی واشنگتن بدون آن که مشخصاً بگوید چه تعداد از ۲۵ هزار نیروی گارد ملی که وظیفه تامین امنیت مراسم تحلیف را برعهده داشتند به بیرون کنگره فرستاده شدند، گفت این نیروها به درخواست پلیس کنگره به دلیل ازدحام داخل ساختمان با توجه به برگزاری جلسات قانون‌گذاران به بیرون فرستاده شده بودند. 

هفدهم دی‌ماه، بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیزی مقابل کنگره برگزار کنند. حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. این افتضاح تاریخی پنج کشته و شماری مجروح برجای گذاشت. 

در پی این حادثه، فضای شهر واشنگتن روزها قبل از مراسم تحلیف شکل امنیتی به خود گرفت و این مراسم سرانجام روز چهارشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی و استقرار ۲۵۰۰۰ نظامی گارد ملی در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا برگزار شد. علیرغم این تدابیر، تعدادی از قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور در مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید، جلیقه محافظتی هم بر تن کردند.

نظر شما