به علت پخش گزارش های ناقض قانون؛

چین فعالیت شبکه خبری بی بی سی را در این کشور ممنوع کرد

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۲۱:۳۱:۱۶
کد خبر: ۱۱۳۵۸۱۷
چین فعالیت شبکه خبری بی بی سی را در این کشور ممنوع کرد
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رسانه ای چین روز پنجشنبه اعلام کرد که فعالیت شبکه خبری بی بی سی در چین به علت اینکه محتوای گزارش های آن «نقض شدید» دستورالعمل های تعیین شده برای رسانه ها در این کشور است ، ممنوع است.

به گزارش برنا، دربیانیه این سازمان آمده است: مرجع رسمی نظارت رسمی بر فیلم ها و شبکه های رادیویی و تلویزیونی چین، گزارش های شبکه خبری بی بی سی درباره چین را نقض شدید دستورالعمل های تعیین شده برای رسانه ها،ازجمله صادقانه و منصفانه بودن اخبار و وارد نشدن ضرر به منافع ملی چین ارزیابی کرده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این مرجع رسمی به شبکه بی بی سی اجازه ادامه پخش اخبار را نمی دهد و با درخواست سالانه جدید آن برای پخش موافقت نمی کند.

روزنامه چینی گلوبال تایمز هم نوشت که ناظران در چین می گویند، بی بی سی به یک رسانه «شایعه ساز» مبدل شده است که به عمد در مورد چین سیاه نمایی می کند و تصمیم برای توقف پخش این شبکه پیامی واضح است که چین اخبار جعلی را نمی پذیرد.

«وانگ سیکسین» استاد حقوق در دانشگاه ارتباطات چین گفت: تعلیق پخش اخبار شبکه جهانی بی بی سی به این معنی است که نمی توان آن را در هیچ جای سرزمین اصلی چین دریافت کرد، زیرا چین دیگر خدماتی به شرکت پخش آن ارائه نمی دهد.

وانگ افزود: بی بی سی اهداف ضد چین خود را پنهان نمی کند و از متخصص ضدچینی برای تحقیق و گزارشات ساختگی و تهمت زدن به چین استفاده می کند.

به گزارش گلوبال تایمز، گزارش های مغرضانه اخیر بی بی سی در مورد حاکمیت سین کیانگ و شهر ووهان منشا اولیه شیوع ویروس کرونا، انتقادات شدیدی را در چین به دنبال داشته است.

 

نظر شما